VW Golf Cabrio: třetí v řadě a další do party

Automobilka Volkswagen předběžně představuje již třetí generaci kabrioletu odvozeného z kompaktního modelu Golf.

Již na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že Volkswagen pracuje na otevřené verzi své řady Golf. Jak se zdá, jízdě ve vlasech v poslední době u Volkswagenu přejí, veřejnosti v současnosti nabízí kupé – kabriolet Eos a navíc dostal zelenou projekt roadsteru vycházejícího z konceptu Volkswagen Bluesport. Otevřené Golfy mají u Volkswagenu tradici, ale nebyly odvozeny ze všech jejich generací. Verze s plátěnou střechou se dosud dočkaly pouze generace první a třetí. Ta vůbec první měla nahradit populární „brouky“, jež na otevřené verze předělávala řada karosáren, mezi nimiž svojí kvalitou vynikaly zvláště výrobky Karmann.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka vychází z šesté generace modelu Golf, její dvoudveřová čtyřmístná karoserie je proti nepřízni počasí kryta plátěnou střechou, jež se elektricky spouští nebo natahuje za pouhých 9,5 s, a to až do rychlosti 30 km/h. Ztvárnění karoserie do značné míry vychází z běžné verze hatchback, vyznačuje se však více skloněným čelním sklem a přepracovanou zádí. Zatímco dosavadní otevřené Golfy byly k ochraně posádky při převrácení chráněny bezpečnostním obloukem nad zadními sedadly, nový Golf je vybaven vystřelovacím systémem za zadními hlavovými opěrkami. Až na čtyřmístné uspořádání je interiér prakticky shodný s hatchbackem. Nový Golf Cabrio je 4 215 mm dlouhý (je tedy o 208 mm kratší než Eos), 1 424 mm vysoký a 1 779 mm široký. Při složené střeše nabízí zavazadlový prostor o objemu alespoň 250 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V našich podmínkách bude Golf Cabrio k mání s celkem šesti známými motory, z nichž všechny disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, ve výkonovém rozpětí od 105 do 210 koní. Zážehové jednotky jsou nabízeny ve verzích 1,2 TSI/105 koní (77 kW), 1,4 TSI/122 koní (90 kW), 1,4 TSI/160 koní (118 kW) a 2,0 TSI/210 koní (154 kW), na milovníky nafty čekají common raily 1,6 TDI/105 koní (77 kW) a 2,0 TDI/140 koní (103 kW). Nejhospodárnějším bude provedení vybavené slabším z „dieselů“ a soustavou BlueMotion, jež se pochlubí průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 117 g/km. Volkswagen Golf Cabrio lze objednávat již nyní, v Evropě ceny mají začínat zhruba na 580 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků