VW Golf Blue-e-motion: „elektrogolf” realitou

Volkswagen bude Golf s elektrickým pohonem opravdu vyrábét. Právé uvolnil podrobnosti k sériové verzi.

Novinka se má jmenovat Golf blue-emotion, prodávat se bude od roku 2014 a my jsme vám ji stručně představili již letos v květnu. Nyní o ní konečně víme vše podstatné.

Na první pohled se Golf blue-e-motion od sériových pětidveřových Golfů prakticky neliší, také využitelnost interiéru nemá být novou koncepcí výrazněji dotčen. Elektromobil je verzí Volkswagenu Golf, nejprodávanějšího hatchbacku Evropy, a pod jeho přední kapotou se nachází elektromotor o výkonu nejvýše 115 koní (85 kW) a točivém momentu až 270 Nm. Trvale je ovšem pohonná jednotka schopna produkovat trvalý výkon pouze 69 koní (50 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento Golf má dosáhnout nejvyšší rychlosti 135 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za přijatelných 11,8 s. Volkswagen pro Golf blue-e-motion připravila nový přístrojový štít, který má řidiči pomoci rychle si na jízdu s elektromobilem zvyknout. Místo otáčkoměru se zde setkáváme s měřičem aktuálního odběru, jenž motoristovi umožní hlídat „spotřebu“ a prodloužit tím jízdní dosah vozu. 
 

Sada li-ionových akumulátorů je rozmístěna ve středovém tunelu a pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru. Nabízí zásobu 26,5 KWh, což má elektrickému Golfu zaručit jízdní dosah zhruba 150 km. Volkswagen slibuje, že až výroba Golfu blue-e-motion v roce 2013 naběhne, bude dosah výrazně delší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Součástí pohonného ústrojí má být také zvláštní zařízení zaručující regulaci účinku regenerativního brzdění podle aktuálních požadavků řidiče. Tato soustava se ovládá ve čtyřech stupních (D až D3) skrze volič na místě běžné řadicí páky nebo tlačítka na volantu. První poloha umožňuje po odstavení plynu takřka nebrzděnou jízdu, naopak D3 začne citelně zpomalovat a generovat maximum elektrické energie, vše tedy pracuje podobně jako retardér v autobuse či nákladním voze. Golf blue-e-motion nabídne také trojici přednastavených jízdních režimů Normal, Comfort+ a Range+. První z nich je naladěn i na dynamickou jízdu, zatímco Range+ omezuje výkon elektromotoru na 69 koní (50 kW) a přispívá k prodloužení dojezdu.

Jak již bylo zmíněno, vůz se má v sériové výrobě objevit do roku 2013 a do té doby se může ješté spousta věcí změnit. Zatím tak VW ani nenaznačuje, kolik by elektrický Golf mohl stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
VW Golf Blue-e-motion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků