VW Golf Blue-e-motion: „elektrogolf” realitou

Volkswagen bude Golf s elektrickým pohonem opravdu vyrábét. Právé uvolnil podrobnosti k sériové verzi.

Novinka se má jmenovat Golf blue-emotion, prodávat se bude od roku 2014 a my jsme vám ji stručně představili již letos v květnu. Nyní o ní konečně víme vše podstatné.

Na první pohled se Golf blue-e-motion od sériových pětidveřových Golfů prakticky neliší, také využitelnost interiéru nemá být novou koncepcí výrazněji dotčen. Elektromobil je verzí Volkswagenu Golf, nejprodávanějšího hatchbacku Evropy, a pod jeho přední kapotou se nachází elektromotor o výkonu nejvýše 115 koní (85 kW) a točivém momentu až 270 Nm. Trvale je ovšem pohonná jednotka schopna produkovat trvalý výkon pouze 69 koní (50 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento Golf má dosáhnout nejvyšší rychlosti 135 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za přijatelných 11,8 s. Volkswagen pro Golf blue-e-motion připravila nový přístrojový štít, který má řidiči pomoci rychle si na jízdu s elektromobilem zvyknout. Místo otáčkoměru se zde setkáváme s měřičem aktuálního odběru, jenž motoristovi umožní hlídat „spotřebu“ a prodloužit tím jízdní dosah vozu. 
 

Sada li-ionových akumulátorů je rozmístěna ve středovém tunelu a pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru. Nabízí zásobu 26,5 KWh, což má elektrickému Golfu zaručit jízdní dosah zhruba 150 km. Volkswagen slibuje, že až výroba Golfu blue-e-motion v roce 2013 naběhne, bude dosah výrazně delší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Součástí pohonného ústrojí má být také zvláštní zařízení zaručující regulaci účinku regenerativního brzdění podle aktuálních požadavků řidiče. Tato soustava se ovládá ve čtyřech stupních (D až D3) skrze volič na místě běžné řadicí páky nebo tlačítka na volantu. První poloha umožňuje po odstavení plynu takřka nebrzděnou jízdu, naopak D3 začne citelně zpomalovat a generovat maximum elektrické energie, vše tedy pracuje podobně jako retardér v autobuse či nákladním voze. Golf blue-e-motion nabídne také trojici přednastavených jízdních režimů Normal, Comfort+ a Range+. První z nich je naladěn i na dynamickou jízdu, zatímco Range+ omezuje výkon elektromotoru na 69 koní (50 kW) a přispívá k prodloužení dojezdu.

Jak již bylo zmíněno, vůz se má v sériové výrobě objevit do roku 2013 a do té doby se může ješté spousta věcí změnit. Zatím tak VW ani nenaznačuje, kolik by elektrický Golf mohl stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
VW Golf Blue-e-motion
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek