Mám dotaz nepřímo se týkající zdejších diskusí, které normálně jen zběžně čtu a raději pro dobro věci nepřispívám... V čem jezdí (rozumějte jaké vozidlo vlastní a používá) zdejší Radek Ondrášík? Pomůže mi to si na něj udělat názor, protože opravdu nevím, kam ho zařadit a to se mi často nestává :o)))Jinak totiž beru názory jeho ražení od někoho, kdo jezdí Yarisem (jako třeba Med z Autocaru - to je fakt strašné) a od někoho, kdo trýzní na okruhu v rámci uzavřené společnosti např. GéTéeRko a jinak je super postavička (jako třeba Miro Mihalík z Autocaru s jeho starší M3) :o))))))))
Olítaný Favorit. olítaná Laguna II, olítaný Focus a olítaná Alfa 156. Snad jsem na něco nezapomněl ;-)
Favorit ...
Docela by me zajimalom jak se točivým momentem 300 Nm v te upravene kare vyporadala DSG prevodovka (pro TSi se suchymi spojkami), ktera je dimenzovana do cca 250Nm ? Upozornuji, ze ta "mokra" (pro TDI) umi 350 Nm...
Kdysi se vyráběl motor 1,6FSI 115k a 2.0 FSI 150k jezdící "doporučeně" na 98. Kdo nejezdil odešla lambda sonda. Bylo znát i snížení výkonu při 95. Pak se oba motory předělaly na možnost použít "doporučeně" 95 a 98. Motory TSI nikdy neměly "doporučení" 98, vždy pouze 95 - v obsahu 1,4 i 1,8 a 2,0 a všech výkonech a přeplňováních. Motor TFSI na 98 nikdy neexistoval - zmatek většinou tvoří novináři. V době kdy přišel 2.0 TFSI 200k už původní 2.0 FSI motor jezdil na 95. Po změně značení na TSI tedy zůstává druh vstřikování, ale "doporučeně" na 95. Co je "doporučené" aby jezdilo na 98 je 3,2 a 3,6 FSI V6.
TIS - zase špatně - TFSI že nikdy na N98 neexistoval? A už jsem těm tvým příspěvkům začínal věřit... Máš v tom celkem guláš. TFSI má doporučené N98.
Ne ne ne, 2.0 TSI 125 a 147kW má pouze a jen 95
Prosím Vás,pokud vím, tak si můžete vybrat klidně motor 1.8TSI a u něho je N95 doporučen, navíc podle testů benzinů, má většina N95 o 1 až 3 oktany víc, takže to už vůbec nemusíte řešit. Pokud nechcete používat N98, tak prostě nemusíte, a je jen na Vás, jestli budete mít o pár koníků víc, nebo míň. Každý by si měl vyzkoušet, jaký benzín mu v tom jede, a při kterém má optimální spotřebu. Třeba OMW N95 Carrera, či jak se to jmenuje, mi v 1.8TSI jezdí skvěle a s malou spotřebou.
Díky za podnětný příspěvek pane pumpaři, 1,8 TSI se do Golfu nemontuje. Nahrazuje ho "bi"-turbo 1,4 118kW. Jinak k benzínu po testu ČOI přistupuji dle metody: řiď se cenou - všichni jezdí do Kralup. Takže zapoměňte na zázraky. Ale placebo funguje.
OMYL! OMV zásobuje své pumpy zásadně produkty se závodu Schwechat. Nakonec proto kupovali BP i Aral, aby měli odbyt pro rafinérii u Vídně. U benzínů z Kralup/Litvínova/Schwechatu/Bratislavy nepozoruji žádný rozdíl. U nafty ano. A podstatný.
Mě moc plečky od VW nezajímají, ale není náhodou 1.4 TSI turbo+kompresor?:D
proto to "bi" v uvozovkách :-))
Škoda jen, že do toho cpe VW svůj přímovstřik FSI. Když nedokáže VW udělat přímovstřik na N95 (neschopnost nebo úmysl ?), tak ať jej radši koupí od konkurence nebo se na něj úplně vybodne, protože kdo do toho má pak ládovat předražený N98 3-[
Pokud to měla být poznámka k 1,4 tak to není FSI a jezdí na 95. Pravděpodobně teprve úprava Sportecu vyžaduje 98...
Všechny TSI motory vyžadují N98 (pokud jsem nějaký nepřehlédnul).
nieje to pravda, vlastni 1,4TSi hoci LEn v Altea XL s doporucenim vyrobcu - minimalne N95
moja odpoved patri to PETR
VW 1.4 TSI 103 kW - podľa TP aj návodu na obsluhu palivo N95
AFAIK 1.8 TSI v Oktávce má jako doporučené palivo 95 oktanový benzin. S 98 to pojede taky, ale výkon se pravděpodobně nezmění. Stejně jako jakýkoliv jiný TSI pojede s 95 bez problémů, jenom s mírně sníženým výkonem.
Áno - preto slovo doporučuje. Ale máš pravdu.
To doporučuje znamená, že je to pro motor optimální, to je totéž jako když se u ostatních motorů včetně VW uvádí doporučeno N95, minimum N91 ;-)
presne tak - a takisto nepoznám konkurenta na N95 - doporučuje sa N98.
1.4 je taky FSI
Kdo z konkurentu ma podobny motor na N95? marne patram, ale vseci doporucuji N98.
Toyota D4, Alfa Romeo JTS a tuším i GDI od Mitsubishi :-P
A mala poznamka - ono je logicke, ze Toyota D4 nejezdi na N98 kdyz je to naftovy motor
D-4 je naftak? Ondrasči(na)k vy ste uplne mimo. Uz ste boli rano na WC? Tlaci vas ze?:-D
Koukám že jste opravdu odborník, přímovstřikový diesel je u Toyoty D-4D, D4 je přímovstřikový benzín, pro pomalejší uvedu i odkaz ;-)http://www.toyota.cz/innovation/technology/engines/vvt_id.aspx
Tak karta se obraci a dostal jsem to nyni sezrat ja :)Jinak ono to neni D4 ono to je VVT-i D :)Jinak ok, ale furt srovnavate jablka s hruskami. A to preplnovane primovstriky a nepreplnovane.
Když už, tak VVT-i D4 ;-) Jinak to označení je jen spojení dvou technologií, kdy VVT-i znamená proměnné časování ventilů a D4 přímý vstřik. Jinak v Japonsku jsou i motory s lehce upravenou technologií označované jako D4-S:http://www2.toyota.co.jp/en/tech/environment/powertrain/engine/No to jo, ale on to je pořád FSI doplněný jen o turbo, takže v základu je to jedno.
:) FSI a TSI jsou pomerne rozdilne motory, byt maji podony system technologii. Neni to "jenom turbo". Ono proste 2,0 TFSI a 2,0 TSI jsou naprosto rozdilne motory, byt maji na pohled stejne parametry. Takze nelze to davat do jednoho pytle.
A je rozdíl mezi 1.8TFSI co používá Audi a 1.8TSI co používá VW a Škoda? Mám za to, že to jsou totožné motory, pouze z makretingových důvodů jinak pojmenované.
To jsou stejne, ale 2,0 TSI vychazi z 1,8 TSI kdezto 2,0 TFSI vychazi z puvodnicho 2,0 FSI
Já by som Radkovy moc neodporoval a nehádal sa.... :-))
Radku za toto ti davam plusove body ;-)
Jako uznej, dobry zasah B-]
Perfektný..haha pobavil ma a naviac pravdivý. Máš tu trefné príspevky B-]
Koukám, že máte přehled o motorech Toyoty jako Ondrášík :-D
Jenze vy si pletete primy vstirk a primy vstrik s preplnovanim. FSI taky jezdil na N95. TFSI z jezdil taky na N95 v pripade, ze nemel vrstvene spalovani a TSI jezdi doporucene na N98.A jinak argumentovat tu 20 let starymi systemy, z dob, kdy se N98 ani bezne neprodaval, no teda..
Který FSI jezdil na N95 ? Co vím tak 1.6 FSI 85kW i 2.0 FSI 110kW jezdili na Natural98, ale neznám všechny, takže se rád poučím.Ony ty FSI dokážou jezdit i na Natural95, ale tím se potlačí výhody technologie přímého vstřiku (nižší výkon, vyšší spotřeba atd.).
Verze bez vrstveneho spalovani. Napr. konkretne 2,0 TFSI 147 kW se delaly jak s vrstvenym tak bez vrstveneho spalovani. To same pro FSI.
V tom případě nechápu, proč VW nedělá současné motory TFSI na N95, obzvláště ty maloobjemové. U výkonejších to člověk pochopí, tam jde o výkon a na turbomotoru s čidlem klepání je každý oktan znát.
VW nedela zadne male motory TFSI. Neplette si TSI a TFSI to je rozdil
Pane O, máte z technického hlediska naprostou pravdu. Jenomže problém je jinde, bavíte se tu všichni o banalitě, superponované českou specifikou, kterou je cena benzínu BA N98 v ČR, která je z těžko pochopitelných důvodů nesmyslně přemštěná. Běžný rozdíl proti N95 je totiž +10-15% ceny, což produkuje i vaši diskusi. V civilizovaných státech EU je rozdíl v ceně zpravidla do 3% a pak není o čem diskutovat. A není to spotřební daní, jak by se mohl někdo mýlit. Je to cenmou, generovanou v distribučním řetězci, který nepochopil, že prodávat dnes speciál 91 a zároveň natural 91 s náhradou olova je nesmysl, stejně jako blokovat prodej benzínu Super Plus (v česku debilně nazvaného natural 98)) nadsazenou cenou je rovněž nesmysl.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.