VW Golf 1,4 TSI: Sportec vyždímal 200 koní

Že je 160 koní na motor s objemem 1,4 litru hodně? U švýcarského úpravce Sportec si to nemyslí. A to ani zdaleka...

Golf, standard nižší střední třídy, je odvěkým miláčkem tunerů, a to jak těch oficiálních, tak těch řekněme svépomocných. A nic na tom zjevně nezmění ani příchod jeho nové generace.

Faktem je, že malé motory VW nyní podávají díky přímému vstřikování benzínu a sofistikovanému přeplňovaní enormní výkony. Švýcarská společnost Sportec nyní představila svůj projekt SC 200 založený na Golgu VI s motorem 1,4 TSI. Zatímco tato jednotka dává ve své standardní úpravě 160 koní (118 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 240 Nm, ve Švýcarsku se s těmito hodnotami nehodlali smířit. Pouhou úpravou řídicí elektroniky se jim podařilo z motoru vyždímat rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment 300 Nm, jenž je navíc k dispozici v širokém pásmu od 1 800 do 3 000 ot./min. Tankovat je však třeba benzín s oktanovým číslem alespoň 98.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takto modifikovaný Golf zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s, což je o 1,4 s lepší výsledek než u standardního naladění. Jako zajímavé se nám zdá srovnání s Golfem GTI, jehož dvoulitrový motor s přeplňováním a přímým vstřikem nabízí srovnatelné parametry (210 koní, 280 Nm, psali jsme o něm na tomto místě), ovšem na stovku zrychlí za 6,9 s. Že by za to mohla kila navíc?

O dravější zvuk vozu Golf 1,4 TSI SC 200 se stará výfuková soustava Sportec, připlatit si lze též za sportovní snížený podvozek nebo vylepšenou brzdovou soustavu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pokud již máte Golf VI GTI a nehodláte se s touto potupnou porážkou od „jednačtyřky“ smířit, můžete využít  služeb některého z tunerů i vy. Za příklad poslouží paket od ABT (popsali jsme jej na tomto místě), jenž výkon Golfu GTI zvýší až na 300 koní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf 1,4 TSI Sportec
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků