VW Golf 1,4 TSI: Sportec vyždímal 200 koní

Že je 160 koní na motor s objemem 1,4 litru hodně? U švýcarského úpravce Sportec si to nemyslí. A to ani zdaleka...

Golf, standard nižší střední třídy, je odvěkým miláčkem tunerů, a to jak těch oficiálních, tak těch řekněme svépomocných. A nic na tom zjevně nezmění ani příchod jeho nové generace.

Faktem je, že malé motory VW nyní podávají díky přímému vstřikování benzínu a sofistikovanému přeplňovaní enormní výkony. Švýcarská společnost Sportec nyní představila svůj projekt SC 200 založený na Golgu VI s motorem 1,4 TSI. Zatímco tato jednotka dává ve své standardní úpravě 160 koní (118 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 240 Nm, ve Švýcarsku se s těmito hodnotami nehodlali smířit. Pouhou úpravou řídicí elektroniky se jim podařilo z motoru vyždímat rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment 300 Nm, jenž je navíc k dispozici v širokém pásmu od 1 800 do 3 000 ot./min. Tankovat je však třeba benzín s oktanovým číslem alespoň 98.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takto modifikovaný Golf zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s, což je o 1,4 s lepší výsledek než u standardního naladění. Jako zajímavé se nám zdá srovnání s Golfem GTI, jehož dvoulitrový motor s přeplňováním a přímým vstřikem nabízí srovnatelné parametry (210 koní, 280 Nm, psali jsme o něm na tomto místě), ovšem na stovku zrychlí za 6,9 s. Že by za to mohla kila navíc?

O dravější zvuk vozu Golf 1,4 TSI SC 200 se stará výfuková soustava Sportec, připlatit si lze též za sportovní snížený podvozek nebo vylepšenou brzdovou soustavu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pokud již máte Golf VI GTI a nehodláte se s touto potupnou porážkou od „jednačtyřky“ smířit, můžete využít  služeb některého z tunerů i vy. Za příklad poslouží paket od ABT (popsali jsme jej na tomto místě), jenž výkon Golfu GTI zvýší až na 300 koní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf 1,4 TSI Sportec
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků