VW: Filtr pevných částic pro benzinové motory nasadí časem i Škoda

Automobilka Volkswagen oficiálně oznámila příchod filtru pevných částic pro benzinové motory s přímým vstřikem paliva. První sériová auta dostanou tuto technologii už příští rok, ta se pak bude postupně rozšiřovat napříč nabídkou celého koncernu. 

Ojetiny | Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Příslušenství | Palivo

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Jako první dostanou filtr pevných částic pro benzinové motory (Gasoline Particulate Filter - GPF) modely Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a nové Audi A5 osazené motorem 2.0 TFSI. Stane se tak v červnu 2017. GPF má snížit produkci pevných částic o devadesát procent. 

Design | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Audi | Audi A4

Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Červen příštího roku ale bude pouze začátek procesu, který povede k postupnému osazení filtrem pevných částic pro všechny benzinové modely (TSI a TFSI) všech značek spadajících do koncernu a Škoda nebude výjimkou.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Dieselgate | Palivo

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Kromě GPF Volkswagen ve své nedávné tiskové zprávě slibuje také důkladnou péči o naftové jednotky. V budoucnu údajně budou mít všechny koncernové diesely nejmodernější a nejúčinnější systém SCR, tedy vstřikování močoviny. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 7 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků