VW E-Up!: elektromobil pro třetí tisícletí

Volkswagen představil na domácí půdě už čtvrtý koncept z řady malých městských vozidel Up!. Tentokrát je to elektrické mini.

Není žádnou novinkou, že německý Volkswagen se v posledních měsících více soustředí na vývoj menších modelů a téměř na každém světovém autosalonu nám ukazuje „ovoce“, které tento postupný vývoj přináší. Ve Frankfurtu se letos představil již čtvrtý model z řady malých vozidel Up!, které v časovém horizontu dvou nebo tří let hodlá automobilka vyrábět ve svém bratislavském závodu. Nepředbíhejme však událostem a podívejme se na to, jak vypadá koncept Up!, schopný jezdit na elektřinu a zároveň řidiči nabídnout dobrý pocit z jízdy.

O tom, že nejde o žádného velikána, se přesvědčíme již při pohledu na rozměry. Na délku měří E-Up! pouhých 3,19 m, na šířku 1,64 m a na výšku pouze 1,47 m, přiradit bychom ho tedy mohli do stejné třídy, v jaké je třeba Toyota iQ, která se letos již stihla „propracovat” na náš trh. Studie E-Up! navíc zaujme i svým uspořádáním interiéru ve formě 3+1 s tím, že řada předních sedadel je posunuta ještě více dopředu, aby se tak vytvořil dostateční prostor pro zvládnutelné cestování vzadu. Elektrický koncept disponuje postačujícím zavazadlovým prostorem o objemu 180 litrů v základním stavu, po sklopení zadních sedadel dostaneme až 320litrový zavazadelník. A teď abychom nechodili kolem horké kaše, pojďme k samotnému pohonu.
Ten zajišťuje elektromotor nabízející maximální výkon 60 kW, který však v zájmu pomalejšího vybíjení baterii může být omezen na 40 kW. Maximální točivý moment dosahuje 210 Nm a z nuly na 50km/h se E-Up! dostane za velmi slušných 3,5 sekundy, zatímco na dosažení 100 km/h bude potřebovat už 11,3 sekundy. Maximální rychlost postačuje i pro jízdu po dálnici a činí 135 km/h. Napájení zabezpečují lithiové baterie o hmotnosti 240 kg s kapacitou 18 kWh, které se dají nabíjet přes elektrickou zásuvku, a podle údajů výrobce se 80 procent baterie nabije již za hodinu. Celková hmotnost vozu i spolu s bateriemi činí 1 085 kg. Pomocné přístroje, jako i klimatizace jsou pak pro menší zatížení pohonné jednotky napájeny ze solárních panelů na střeše.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW E-Up! Budoucnost městských elektrických vozidel?
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 48 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků