VW e-Golf podrobněji, na nových fotkách a také rozříznutý na videu

O ambiciózních plánech skupiny Volkswagen na elektrifikaci a hybridizaci svého sortimentu jsme referovali už včera. To ale ješte nebyly známy parametry elektromobilu VW e-Golf, které automobilka zveřejnila až dodatečně. 

Předběžné údaje o motoru se ukázaly být správné, elektrický Golf skutečně dostane elektromotor o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Zvládne s ním ale víc, než se naznačovaly původní informace. Zrychlení 0-100 km/h má trvat 10,4 s, což je oproti dříve uváděnému „pod dvanáct sekund“ značné a v provozu citelné zlepšení. Nejvyšší rychlost bude omezena na 140 km/h. 

Volkswagen e-Golf by samozřejmě uměl jet i rychleji, ale ne moc dlouho. Lithium-ion akumulátor o kapacitě 24,2 kWh slibuje dojezd 190 km, ovšem za ideálních podmínek a s využitím úsporného režimu Eco+. Ten podle potřeby reguluje výkon motoru a příděl elektřiny spotřebičům, zejména klimatizaci. 

K nabití na 80 % prostřednictvím rychlonabíječky by měla postačovat půlhodina, pro úplné nabití z běžné rozvodné sítě budete muset nechat stát e-Golf u zásuvky celou noc. Limitujícím faktorem pro elektromobily je zkrátka aktuální stav technického vývoje akumulátorů a bez zásadního průlomu v této oblasti se většího dojezdu nebo kratšího nabíjení jen tak nedočkáme. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků