VW E-Bugster Speedster: elektricky a bez střechy

Automobilka Volkswagen dostála svým slibům a v Pekingu odhalí studii otevřeného elektromobilu E-Bugster.

Novinka vychází z aktuální generace modelu Volkswagen Beetle, jež byla představena přesně před rokem, kdy původní VW „Brouk“ slavil 75. výročí od svého zrození. Nese plné jméno Volkswagen E-Bugster Speedster a ještě blíže má ke studii kupé Volkswagen E-Bugster, který se prvně veřejnosti ukázal na letošním autosalonu v Detroitu 2012.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster se světu představí již tento týden v Pekingu

Oproti ní nový E-Bugster Speedster nabízí přednosti otevřené karoserie a oslaví svoji premiéru na bezmála začínajícím autosalonu v Pekingu, nicméně náběh sériové výroby ani jednoho z těchto konceptů zřejmě očekávat nemůžeme. Jistě pro vás nebude nijak skandálním odhalením skutečnost, že jméno E-Bugster vychází z americké přezdívky „bug“.

Volkswagen | První svezení

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Jedním z důležitých poslání nového VW E-Bugster Speedsteru je také vzhled otevřené karoserie, z nějž má čerpat také konvenční sériové provedení VW Beetle Convertible. Po stažení plátěné střechy vůz skutečně budí dojem karoserie typu speedster (nejznámější z modelů Porsche), neboť se poslušně a úhledně „uklízí“ do prostoru za hlavovými opěrkami.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do sériové výroby se E-Bugster Speedster zřejmě nedostane, ale jeho skládací střecha naznačuje, jak by mohl být pojat sériový Beetle Convertible

O pohon vozu Volkswagen E-Bugster Speedster se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW), jenž vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 s. Napájen je z li-ionových akumulátorů 28,3 kWh, jež lze nabíjet jak z běžných domácích zásuvek, tak i ze speciálních rychlonabíječek citelně snižujících dobíjecí dobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster

Studie má zároveň disponovat soustavou regenerace pohybové energie (KERS) známou hlavně ze speciálů Formule 1 a v porovnání se standardním Volkswagenem Beetle je o 90 mm nižší a o 30 mm delší, což jí zajišťuje citelně sportovnější vzhled. Přídi vozu dominuje nárazník s výraznými svítilnami LED pro denní svícení převzatý z detroitského E-Bugsteru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výchozí kupé Volkswagen E-Bugster z letošního autosalonu v Detroitu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků