VW dokazuje, že se dovozy levných Passatů z USA nevyplatí

V posledních týdnech se objevily spekulace, které donutily představitele německého koncernu Volkswagen k nevšední akci. Oč šlo?

Volkswagen postavil v USA novou továrnu. Stojí v městečku Chattanooga v Tennessee a před dvěma dny v ní byl zahájen provoz. Vyrábějí se zde Passaty, roční produkce prý dosáhne 150 000 vozů a automobily zde zhotovené budou mnohem levnější než ty, které opouštějí výrobní linky v Německu. 

Tak například ve Spojených státech vyrobený Volkswagen Passat SE se vznětovým motorem o výkonu 140 koní bude za mořem stát 25 995 dolarů (18 459 eur). Srovnatelně vybavený Passat 2.0 TDI Comfortline ze závodů Volkswagenu v Emdenu nebo Cvikově stojí v Německu 30 100 eur.

Čísla se zdají na první pohled jasná, nezpochybnitelná. Není o čem diskutovat. Dovážet Passaty z USA do Evropy bude výhodné. Jenže představitelé Volkswagenu vše důkladně prozkoumali a dokázali, že to není pravda.  

Podle jejich výpočtů by motorista, který by chtěl dovézt Passata z USA do Evropy, musel sáhnout hodně hluboko do peněženky. Poprvé by zaplatil za transport vozu do přístavu - 600 dolarů. Přeprava lodí přes Atlantik na starý kontinent by ho stála 950 dolarů a pojištění na cestu by navýšilo celkový účet o dalších 669 dolarů. 

Další poplatky by pak stály v cestě v Evropě: povinná je dovozní daň ve výši 4122 eur; dopravné, které platí příjemce, dosahuje 450 eur; dovoz vozu k zákazníkovi by přišel na 400 eur. A k tomu je třeba připočíst ještě clo ve výši 1972 eur. 

Soukromý dovozce pak v Německu stál před povinností zaplatit zhruba 1200 eur za technické testy, ty jsou v zemi vyžadovány – například měření výfukových emisí. Na 900 eur by pak vyšly další úkony týkající se zkoumání technického stavu dovezeného vozu.

2000 eur by ještě stály dodatečné náklady třeba na ukazatele směru jízdy a zadní mlhová světla. Poslední platba by směřovala agentuře TÜV, za její osvědčení by motorista zaplatil 300 eur.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků