VW Design Vision GTI: německý koncept nabídne 503 koní (aktualizováno)

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil další sérii fotek. Najdete ji pod článkem.

Včerejším dnem odstartovalo setkání příznivců upravených automobilů z dílny koncernu Volkswagen u Wörthersee. Škoda zde ukázala Rapid Sport a pár dalších novinek, Volkswagen se prezentuje něčím poněkud ostřejším. Koncept Design Vision GTI totiž na rozdíl od nových GTI nepoužívá dvoulitrové TSI, ale třílitrový šestiválec osazený systémem dvojitého přeplňování a samozřejmě nechybí ani přímý vstřik paliva. Výsledkem je maximální výkon 503 koní dostupný při 6500 ot./min a vrchol točivého momentu 560 Nm, které dostane řidič v rozmezí od 4000 do 6500 ot./min.

Sportovní auta | Škoda | Premiéry | Design | Škoda Rapid

Škoda představila Rapid Sport a další sportovně laděné novinky

S motorem spolupracuje automatická převodovka DSG a celkem podle očekávání také pohon všech kol. Stovku zvládne tohle „super-GTI“ za 3,9 s a maximální rychlost dosahuje na 300 km/h. O patřičné zpomalení se postarají keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu, respektive 356 mm vzadu. Auto stojí na dvacetipalcových discích.

Auta z Číny | Sportovní auta | Volkswagen | Design

Volkswagen slaví milionté Scirocco. Slaví se ale pouze v Německu a Číně

Co se rozměrů týká, je Desigin Vision GTI o patnáct milimetrů kratší než současné GTI. Na délku měří 4253 mm, vysoký je 1385 mm (což je o 57 mm méně) a na šířku měří 1870 mm. Rozšířený rozchod kol je samozřejmostí.

Bohužel Volkswagen ještě nezveřejnil živé fotky. Hned jak je někde najdeme, rádi se o ně podělíme. Tenhle koncept opravdu stojí za to.  

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků