VW CrossTouran 2011: další facelift do party

Volkswagen představil inovované provedení dalšího vozu ze své „Cross stáje”. Je tradičně zdánlivě určen pro jízdu mimo silnice.

Volkswagen se letos činí a kromě jiných novinek přišel i s řadou faceliftovaných a „cross” verzí svých modelů. Vidět jsme tak mohli inovovaný CrossGolf, zcela nové CrossPolo a také výrazněji omlazený Touran. Jeho Cross verzi ale VW tehdy neukázal a napravil to až nyní. Prohlédnout si tak můžeme inovovaný Volkswagen CrossTouran pro modelový rok 2011.

CrossTouran 2011 se svou podstatou nezměnil a na trhu se bude snažit oslovit zákazníky, kteří mají rádi tzv. soft-roady. K faceliftované verzi Touranu jeho Cross verze přidává řadu plastových doplňků, nepatrně zvýšenou světlou výškou a celkově hrubější, „teréňácký“ vzhled. Ze světa SUV si CrossTouran vypůjčil subtilní ochranné lišty na dveřích, ale především plastové obklady spodních hran obou nárazníků, prahů a rozšířených okrajů podběhů kol.

Tip: Volkswagen CrossTouran před faceliftem jsme již testovali. Přečtěte si naše dojmy ze svezení verzí 2,0 TDI 125 kW.

Na první pohled si všimneme také střešních podélníků s matně stříbřitým povrchem a sedmnáctipalcových ráfků z lehkých slitin. Ty poněkud nezvykle nazouvají pneumatiky s rozdílnou šířkou vpředu a vzadu, přední kola jsou široká 215 a ta zadní pak 235 mm. Asi nás nepřekvapí, že i přes drsnější vzhled nebyl pro konstruktéry pohyb v terénu nijak důležitý. Kvůli tomu se CrossTouran oproti Touranu ve standardním provedení vyznačuje pouze použitím delších vinutých pružin, jež vyšují světlou výšku o 20 mm.

Uvnitř nového modelu si všimneme v pestřejších barvách vyvedeného čalounění, dekoračních prvků připomínajících svým povrchem nerezovou ocel a malého koženého paketu obepínajícího věnec volantu a madla řadicí páky a ruční brzdy. CrossTouran se zvýšenou světlostí bude na evropských trzích k dispozici se stejnými, přeplňovanými a přímovstřikovými zážehovými a vznětovými pohonnými jednotkami TDI CR a TSI v rozmezí od 105 do 170 koní (77 až 124 kW) jako standardní Touran.

Volkswagen CrossTouran se právě začíná prodávat v Německu a jeho ceník začíná hodnotou 27 700 eur, u nás bude vůz jistě k dispozici co nevidět za velmi podobnou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW CrossTouran 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků