Možnosti současné generace Volkswagenu Golf údajně nekončí u verze R. Kam až lze s tímto hatchbackem zajít, to automobilka chtěla ukázat na autosalonu v Pekingu pomocí konceptu Golf R 400. Jak název napovídá, pod kapotou je motor o výkonu 400 koní, nechybí pohon všech kol a dost zajímavá dynamika. Navíc se objevily zprávy o tom, že Volkswagen tohle auto opravdu pošle do výroby.
Golf R 400 používá dvoulitrový čtyřválec, který dosahuje na maximální výkon 400 koní při 7200 ot./min. V rozmezí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozici točivý moment 450 Nm. V kombinaci s relativně nízkou hmotností (1420 kg) a pohonem 4Motion zvládne tento vůz stovku za 3,9 s, přičemž maximálně se rozjede na 280 km/h, což je hranice daná omezovačem.
Na rozdíl od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, stejnou hodnotu pak nabrala na každé straně šířka. Vůz stojí na devatenáctipalcových kolech. O patřičnou stabilitu jízdy se postará řada asistentů v čele se systémy EDS a XDS.
Se zajímavou zprávou související s tématem Golfu R 400 pak přišel britský Car and Driver. Podle něj totiž nezůstane pouze u konceptu, ale v plánu je sériová výroba. Řekl to údajně šéf vývoje Heinz-Jakob Neusser. Pokud se tak stane, získá Volkswagen pro sebe titul nejvýkonnějšího sériově vyráběného dvoulitru na trhu. Ten aktuálně drží Mercedes, přičemž výkon jeho motoru dosahuje na 360 koní.
Foto: Volkswagen