VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

Možnosti současné generace Volkswagenu Golf údajně nekončí u verze R. Kam až lze s tímto hatchbackem zajít, to automobilka chtěla ukázat na autosalonu v Pekingu pomocí konceptu Golf R 400. Jak název napovídá, pod kapotou je motor o výkonu 400 koní, nechybí pohon všech kol a dost zajímavá dynamika. Navíc se objevily zprávy o tom, že Volkswagen tohle auto opravdu pošle do výroby.

Design | Volkswagen | Autosalony | Sportovní auta | Premiéry | Volkswagen Golf

Volkswagen v Pekingu představí také Golf R 400 a čtyřdveřové kupé

Golf R 400 používá dvoulitrový čtyřválec, který dosahuje na maximální výkon 400 koní při 7200 ot./min. V rozmezí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozici točivý moment 450 Nm. V kombinaci s relativně nízkou hmotností (1420 kg) a pohonem 4Motion zvládne tento vůz stovku za 3,9 s, přičemž maximálně se rozjede na 280 km/h, což je hranice daná omezovačem.

Na rozdíl od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, stejnou hodnotu pak nabrala na každé straně šířka. Vůz stojí na devatenáctipalcových kolech. O patřičnou stabilitu jízdy se postará řada asistentů v čele se systémy EDS a XDS.

Testy | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Se zajímavou zprávou související s tématem Golfu R 400 pak přišel britský Car and Driver. Podle něj totiž nezůstane pouze u konceptu, ale v plánu je sériová výroba. Řekl to údajně šéf vývoje Heinz-Jakob Neusser. Pokud se tak stane, získá Volkswagen pro sebe titul nejvýkonnějšího sériově vyráběného dvoulitru na trhu. Ten aktuálně drží Mercedes, přičemž výkon jeho motoru dosahuje na 360 koní.  

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků