VW California Black Edition: překvapí asi jenom cenou

28 komentářů

Vana666
2. června • 8:57

za ty prachy může takové pidiauto koupit fakt jen úplný magor. A s chutí bych se podíval, jak se mu pod tou elektricky vyklápěnou střechou spí když je venku pod nulou.
Určitě ho bude hřát vědomí že má zatmavené zadní svítilny, chromové lišty a osmnáctky hlíny
:-D

xman
2. června • 9:08

Kluci z vedeni VW dostanou kazdej po jednom... :)

Vana666
2. června • 9:33

... a budou v tom za trest muset jezdit na výlety
ať vídí v praxi co vymysleli za kravinu

biturbo
2. června • 17:30

Vlastním jak velký karavan tak i sedmimístné viano 3.0cdi bez obytného vybavení pouze s výklopnou střechou.Sjezdil jsem už toho hodně velkým obytákem,ale našly se kouzelná místa,hlavně v řecku,kde jsem se s sím nevešel.Nelze srovnávat pohodlí pobytu v obou autech,ale když jedu chorvatsko,tak beru většinou viano a beru ho když předem vím,kam a do jakého kempu jedu.Když jsem v kempu,vybavení obytáku nepotřebuji.Mám rychlo rozbalovací stan vedle auta a všechny věci,lednice,suché wc vařič a pod je v něm.Stan se dá uzamknout a vozidlem odjet.Mám i speciální nosič na moto nebo kola do 200kg.Zvažoval jsem mezi multivanem a vianem,ale motor zvítězil.Jede to i plně naložené jako osobák a to je hlavní deviza.Běžně dělám opava-poreč za 8h a trogír za 9h,úplně v pohodě mimo sezonu nebo v noci .Z ducata mám za 8h jízdy plnou hlavu.Viano mám s čipem na 180kw a udržovat dálniční rychlost 180 není problém.Velký obyták využívám hlavně v zimě a na poznávačky,nové pro mě neznáme destinace.Multivan je sice ikona,ale kdo chce dálniční rychlík v naftě,pak je tu pro něj viáno.Prostorově jsou na tom dle zvolené verse stéjně.Viáno působí menším,ale ve skutečnosti se jedná o milimetry.kempu zdar.

petr
5. července • 15:28

jako majiteli Multivanu se mi samozřejmně california líbí, ovšem uveze standardně jen 4 lidi, takže blbý, jinak cestovní rychlost je zásadní, jet 100 karavanem nebo 160 je opravdu velky rozdíl, a samozřejmně Multivan jede stejně jako osobák. V multivanu lze sklopit lavici a přespat ve 2 v pohodě. Rozdíl mezi Multivanen a Vianem asi nebude zásadní, ale protože mam v práci Vito tak musim říci že original servis mercedes je opravdu drahý, co je blbý že viano je s opočtem DPH v 7 místech Multivan jen 5. Dobrá varianta je dlouhý Caravelle s 5 místama a spaním udělej si sám, protože pak do prostoru pod postel se vejdou všech věci!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš
28. října • 12:21

Měl jsem možnost vyzkoušet oboje, jezdil jsem s obytným autem se sprchou a veškerým komfortem, na motorce v létě jen se spacákem na 14 dní a nakonec při rozmýšlení co si definitivně vybrat vyhrála malá californie. Neměnil bych ani po měsíční dovolené po evropě. Tam kam jsem se dostal s californií, bych velké obytné auto neměl srdce poslat.
Projeli jsme národní parky evropy a když jsem tam na těch místy skoro offoradových cestách (východní evropy) potkal klasickou obytku, tak mi jí bylo líto.
Californie je pro aktivní lidi, kteří nemají problém se vykoupat v řece a maximálně si užívat přírody. Sprchu to má (sice hadice vede z okénka ven, ale je tam). Solární panel na střeše přes léto krmí lednici dostatečně. Komfortu mám doma až až.
Nemusím se bát nechat auto někde u lesa a jít na dva dny na trek do hor. Pro spoustu lidí je to jen dodávka (MPV) a nečekají že uvnitř najdou nesmysly typu LCD TV.
Nakonec bydlím v centru města a využívám MHD. Nemusím a ani nechci jezdit s autem každý den a proto mi VW californie stačí i jako jediné auto. Dokonce je kratší než škoda superb. :-) Spotřeba vw T4 se dostane na 6,5 litru nafty (průměr mám okolo 7) a mýtné jako malé auto.
Zase na druhou stranu je spousta lidí kteří tráví dovolenou pasivně v sedě pod markýzou svého obytňáku v komfortu TV, sprchy, wc atp. Pro ty je californie samozřejmě malá.
Každému co jeho jest.

x12345678
3. června • 10:10

Ano, přesně o tomhle to je. Naprosto vystihující jádro pudla.Včetně toho, že Viano 3,0CDI je dramaticky levnější a má jednoznačně lepší motor než Multivan 2,5TDi. Ten ale zase má nsrovnatelně lepší úroveň interiéru a komforního vybavení. Jenže Viano zase trumfuje třemi možnými délkami, Multivan nabízí jen dvě a to ještě ne s každým z motorů. A Multivan zas naopak trumfuje možností 4x4, což u Viana jde jen s čtyřválcem a za cenu vysokého podvozku. A takhle by to šlo srovnávat ještě dlouho. Ale o to tu neběží, každé z těch aut se prodává dobře.

mvb
2. června • 8:45

nejsem si uplne jistej jestli nahodou ve wolfsburgu nezamichali terminologii... ale tohle je spis California, nez Caravelle...

x12345678
2. června • 9:32

To nic, na Pat_a Mat webu normální omyl. Stejně jako žvásty na téma který důchodce si to koupí. Kdyby pan autor byl orientován v problematice, nepochybně by věděl, že VW si modely Multivan a California cení značně vysoko a prodeje dlouhodobě nasvědčují tomu, že dobře ví proč. Nakonec stačí vedle sebe postavit Viano a Multivan a rozdíl je patrný na první pohled. A to ponechávám stranou Multivan Business za 150 tis. EUR a výš, který má svou klientelu už 5 let.

Vana666
2. června • 9:44

x123456789:
kdo je teda podle tebe typický kupec Californie ?já těch aut potkávám málo a ty lidi spíše lituju že se musí sardinkovat v tak malém prostoru a prakticky bez základního vybavení (hajzlík, sprcha apod ...)

x12345678
2. června • 9:51

California není camper/Wohnmobil. Je to prostorné auto pro nikoli nemajetné lidi, kteří zpravidla přenocují v dobrém hotelu a jen výjimečně v autě. Ostatně detaily viz www.vwn.de, tam se dočteš vše potřebné.

Vana666
2. června • 10:08

x12345678: tak detaily jsem si přečetljak mám rozumět větě "California Comfortline ist ein hochwertiges Wohnmobil" když tvrdíš že California není camper/Wohnmobil ???:-(jinak samozřejmě na samotnou jízdu to poměrně prostorné auto celkem je, i když dělají asi jen krátké provedení. Pro případné nocování nebo kempování je ale zoufale malé a nevybavené, takže ten hotel je spíše nutností. No jo, ale k čemu pak to auto vlastně je ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
2. června • 10:13

Piknik, příležitostné přenocování. A hlavně na rozdíl od clasických camperů, rychlá a pohodlná přeprava na dlouhé vzdálenosti. Pokud jsi někdy jel s mobilhomem alespoň 500km daleko, tušíš, co je to za utrpení, natož kdyby nedejbože pršelo či foukal vítr. California tyhle neduhy nemá, je dostatečně rychlá a pohodlná. Ale k bydlení 14 dní ve stepi opravdu určena není.

Vana666
2. června • 10:27

x123456789
asi jsem divnej, ale kvůli odpolednímu pikniku by mě nenapadlo platit za auto přes dva melouny ... :-|jinak s obytným autem jezdím každý týden, vzdálenost 500 km není žádný problém a opravdu mi nepřijde jako zásadnější utrpení mít v autě sprchu s teplou vodou, záchod, velkou ledničku, pohodlné spaní a dostatek prostoru - hlavně v souvislosti se sportovními aktivitami Kdybych ale opravdu potřeboval jezdit co nejrychleji a opravdu dlouhé štreky, poohlídl by se než po Californii raději po vestavbě do standartní plechové dodávky (Ducato apod.). Cestovní rychlost mají stejnou jako Calif., ale prostoru a pohodlí nabídnou nesrovnatelně víc. A za zlomek ceny

x12345678
2. června • 13:52

Nebudu ti vymlouvat tvůj názor na téma "divnej". Je ale dramatický rozdíl v tom, když někdo jede například z Holandska do španělské Sierry Nevada Californií s výkonem 128kW a jízdními vlastnostmi osobního auta, nebo dvakrát tak velkou škatulí na podvozku Ducata. Rozdíl je v cestovní rychlosti, pohodlí, citlivosti na boční vítr a protivítr, na Californii stačí ŘP B, což na většinu velkých camperů ne, California nemá omezení vjezdu do center měst, nemá omezení doby jízdy, nemusí mít nikde v EU tachograf apod. Řada příležitostných cestovatelů nepotřebuje camper se sprchou a záchodem, jídelnou, sedmi lůžky a stabilitou Avie A31turbo. Chce se dostat rychle a komfortně někam daleko, kde si bude užívat přírody, možná jednou či dvakrát přespí v autě, ale pak zase zamíří do dobrého hotelu. A že je takových lidí hodně, to prokazují slušné prodeje Californie právě i za tu cenu, kterou si za ní VW žádá. Nakonec, obdobnou verzi dělá i Mercedes a také ji slušně prodává. Notoričtí mobilhomisté to sice nechápu, ale to je vzájemné.

Vana666
2. června • 20:25

x123456789
Samozřejmě že pro jízdu je menší a obratnější auto výhodou, situace se však zcela obrátí když zakempuješ. To pak hrdý majitel Californie musí se skřípěním zubů závidět svým chudším kolegům, kteří si za polovinu peněz koupili tu dvakrát větší ale plně vybavenou škatuli.jinak co se týká řidičáků, dopravních omezení a tachografů, jsou na tom California, dodávkové vestavby i plnohodnotné obytňáky stejně - až na pár výjímek se vesměs všechny vejdou do 3,5t
A při dovolenkovém tempu ani není zásadní rozdíl v cestovní rychlostiProdejní čísla jsou snad optimistické, ale moc ty californie stejně vidět není. Asi všichni parkujou před hotelem, ale na to pak stačí i obyčejný osobák.

Vana666
2. června • 20:36

Ještě dodám, že Californii nijak neodsuzuju, určitě se najdou lidi co jim právě takové auto vyhovuje. Zásadní problém je jen v té ceně, vybavení a hlavně účelnost vychvalovaných doplňků je v těžkém rozporu s víc jak dvojnásobnou cenou proti sériovému autu

Jogurt
3. června • 8:01

To se pleteš. California je upgradem Multivanu. Multivan je upgradem Caravelly. Caravelle je upgradem Transporteru.A za Multivan musíš taky zaplatit veliké peníze, podstatně více než za výbavou srovnatelný Ford Galaxy, podstatně více než za Viano a dvakrát tolik než za dědeček automobil Sharan.A za to že zaplatíš víc ale taky víc dostaneš. Velkoprostorové auto s mimořádně kvalitním zpracováním a nekonečnou životností. Lépe zpracovaný než Viano, s lepšími jízdními vlastnostmi a nesrovnatelně vyšším standardem. A proti klasickým MPV typu Galaxy, espace...ještě spoustu místa navíc.California je upgradem toho. K MPV přidává možnost přenocování a pikniku. Nemá záchod, nemá koupelnu a není mobilhomem. Je to MPV (Grossraumlimousine), která nabízí víc než Multivan za cenu vyšší než Multivan.

Vana666
3. června • 10:22

multivan i výchozí California comfortline jsou cenově kolem 50 tis.euro. I to už je pěkná vývrtka za to co nabízejí, a vůbec netuším co popisovaný zázrak za dalších 30 tisíc euro navíc přináší tak zásadně lepšího. Xenony, kůži, couvací kameru a jiné barvy ? No pěkně děkujua tvrzení výrobce že se jedná o hochwertiges Wohnmobil mi přijde dost úsměvné
znova se ptám, kdo je typický zákazník u tak předraženého nesmyslu

jen9k
6. února • 18:39

Ten kdo na to má neasi :-) Je to nejmenší přípustný osobní automobil..

Jogurt
3. června • 12:15

Já se zeptám naopak: kdo je kupujícím nemotorné piksly na podvozku špatné lowendové dodávky, která se chová na silnici jako nezatížený náklaďák s plachtou, do parkhausu nevjede, do centra města nesmí, když foukne vítr, plave a o víkendu někde ani nesmí jezdit. Navíc nabízí nepříliš pohodlné přespání, chemický záchod a špatnou sprchu. To vše za cenu, kterou v dobrém hotelu neprobydlíš ani při každoroční dovolené za deset let.Tedy kdo? No kromě půjčoven především fanda do kempování v plenéru. nejde o rozum, jde o hobby. Zatímco u californie jím je ten, kdo by si jinak koupil klasické MPV, ale chce mít možnost nezávislého nocování na trase.

Vana666
3. června • 16:07

jogurt: takové auto cos popsal by asi mělo minimum kupců, pochybuju že vůbec někdo takové vyrábí. Dnešní obytňáky se na rozdíl od tvého přesvědčení staví na highendových podvozcích z produkce fiatu, mercedesu, fordu apod. čemuž odpovídají i jízdní vlastnosti. A sprchy nejsou vůbec špatné ale i kdyby byly, je to pořád o hodně lepší než žádná sprcha za dvakrát tolik peněz.Jinak takové auta si kupujou třeba důchodci (zahraniční:-) ), brázdí s nimi po evropě a pochvalují si nezávislost
a u nás si takové auta lidi kupují hodně třeba kvůli sportu, prostě jsou činnosti kde je takové řešení stokrát lepší než ten nejlepší hotel

x12345678
4. června • 8:49

Vana666: Takové auto má dost kupců, protože jogurt velmi výstižně popsal typický camper, kterých se každé léto po Evropě motají desetitisíce, zdržují provoz na dálnicích, nezřídka skončí na boku či mimo silnici při poryvu větru a opravdu jsou, jak správně píšeš, postaveny na podvozku mizerných dodávek typu ducato. V lepším případě pak na o něco lepších podvozcích sprintera. Za volantem mají zpravidla špatné řidiče, kteří s vratkými maringotkami neumí jezdit, neb jejich jedinou zkušeností je krátká jízda při uzavírání smlouvy v půjčovně. A ti se pak v krabicoidním kostitřasu na dálnicích dost trápí a jejich okolí ještě víc. Ale můžou se na parkovišti vymočit do vlastního záchodu a pak ho někde (ekologicky chemicky zhodnocený) vypustit do k tomu určeného kanálu (nebo jinam....). Já tedy raději zastavím na Raststätte s normálním pisoárem, umyji si ruce teplou vodou, odpočinu si, dám si kafe a čerstvý sendvič a pak jedu dál. Takže mně je rozhodně bližší případné cestování s Californií či Vianem než s Hymerem.
Ale z jiného soudku: Už jsme se tu x-krát dozvěděli, že nechápeš princip, smysl a účel piknikového MPV, kterým California je. Dobrá, je nám to jasné, prostě nechápeš. My ti to nebereme, jen už nám to znovu nemusíš opakovat. Fakt už to všichni víme.

Vana666
4. června • 12:43

x123456789
pokud mluvíš o typickém camperu z půjčovny, tak ho laskavě srovnávej s deset let starým ohrkaným VW T4. Jestli chceš srovnávat novou Californii, tak s novými campery jinak to nemá smysl. A zjistíš, že podvozek nového ducata nebo sprinteru vůbec není tak mizerný jak se nám snažíš vsugerovat. Stejně tak výkony běžně přes 150 koní stačí aby tyhle auta na cestě patřily spíše k těm rychlejším. Sám mám v obytňáku 190 PS, najezdím s ním 20 tisíc km ročně tak doufám můžu seriózně hodnotit. Předloni jsem se třeba toulal tři týdny po Norsku, spali jsme přímo u ledovců a jezer vysoko v horách. Zcela suprovní zážitky. Ať jsem koukal jak chtěl, žádné hotely jsem täm nikde neviděl. Stejně tak si nedovedu představit, že bych musel stejnou cestu absolvovat v sockové sardince typu Californie, byť má vnitřek v kůži. To bych fakt radši zůstal doma.A k tomu jinému soudku, neříkám že u Californie nechápu účel. Mi se jen u tohohle auta těžce vymyká vztah mezi cenou a užitnou hodnotou. Prostě málo muziky by mělo být za podstatně míň peněz, o tomhle píšu od samého začátku.
P.S. Mimochodem karavan co skončil po poryvu větru na boku jsem opravdu ještě neviděl, ty snad jo nebo sis to vymyslel abys měl zajímavé argumenty ?

x12345678
4. června • 15:12

Tak jsi nám sdělil totéž ještě jednou. Dobrá. Pokračuj, když tě to baví. Mě jo, poslední dobou je tu nějak málo diskutérů-flašinetářů. Asi krize.......

Vana666
4. června • 18:14

x123456789
koukám že ti argumenty došly docela rychle

Jogurt
4. června • 21:38

Jemu? Ne. To ty tu už asi podvanácté blábolíš pořád totéž. Tys asi nepochopil ten flašinet, co?

Vana666
8. června • 16:05

ale jistě, máte oba absolutní pravdu. Příkopy kolem cest jsou poseté převrácenými obytňáky, na které protože jsou převážně do 3,5 t nestačí béčko ale potřebuješ papíry minimálně na raketoplán a stejně se tím o víkendu vůbec nevyjedeš. VW T5 je etalonem úžasné spolehlivosti a nezměrné výdrže zatímco Ducato je propadák i mezi absolutním lowendem.nespadli jste tak náhodou z Měsíce ?

Doporučujeme

Články odjinud