VW Caddy PanAmericana, cestou necestou

Automobilka Volkswagen nedávno zviditelnila svůj užitkový model Caddy, jemuž poprvé v historii dopřála pohon všech kol 4Motion. Vedle něj se však na Hannoverském autosalonu užitkových vozidel představila i studie s názvem PanAmericana, která je trochu z „jiného těsta“. Jak tedy vypadá vize Volkswagenu Caddy připraveného pro zdolávání dlouhých vzdáleností a pokořování i těch méně sjízdných silnic?

Hned na první pohled viditelné změny zevnějšku snad ani není třeba nějak zvlášť popisovat, po vzoru některých off-roadů dostal vůz odolnější nárazníky, hliníkové kryty a zatmavěné přední a zadní světla. Caddy PanAmericana si obouvá speciální pneumatiky o rozměrech 215/70 R16 vhodné pro většinu povrchů. Několik zásadních změn, nebo extra doplňků najdeme i v interiéru, kde můžeme poukázat třeba na kožené přihrádky umístněné v zavazadlovém prostoru. Celý vnějšek je kromě toho laděn ve slušivé černo-hnědé barevné kombinaci.

Pod kapotou se nemůže skrývat nic jiného, než 1,9 litrový turbodiesel dodávaný s pohonem 4Motion a šestistupňovou manuální převodovkou. Celá tato studie slouží v podstatě na podtržení nového potenciálu, který tomuto pracantovi dodává systém Haldex čtvrté generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Caddy PanAmericana
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků