20
Fotogalerie

VW Bulli: znovuzrozený symbol volnomyšlenkářských 60. let

Před deseti lety Volkswagen naznačil, že by mohl znovu začít vyrábět ikonický Microbus, vzápětí projekt zrušil. Nyní se k němu po dlouhé odmlce vrací. Koncept nového Microbusu, který má čistě elektrickým pohon a šest sedadel, zažije svůj debut v Ženevě.

Historie tohoto automobilu je pohnutá – stal se symbolem svobody, kultovním vozem hippies. Volkswagen Bus byl představen v roce 1950 a s ním i okouzlující design založený na prostých tvarech. Automobilka jej označila interním kódem T1, jako Transporter 1, Němci ho nazývali Bulli a Američané Microbus. Jezdil na všech kontinentech. Úplně první MPV má dodnes spoustu fanoušků po celém světě.

DB2011AU00255_small.jpg  DB2011AU00256_small.jpg  DB2011AU00259_small.jpg  

Volkswagen říká, že nový Microbus, který se bude v Evropě jmenovat Bulli, má dojezd na jedno nabití až 300 kilometrů. Tichý elektromotor je napájen z lithium-iontového akumulátoru s maximální kapacitou 40 kWh. Po připojení akumulátoru k dobíjecí stanici koncipované speciálně pro elektromobily trvá dobíjení necelou hodinu.

Na rozdíl od originálního Microbusu, má Bulli svůj motor (přesněji elektromotor s nejvyšším výkonem 85 kW a suverénním točivým momentem 270 N.m) umístěný vpředu. Pohání přední nápravu. Podle vyjádření představitelů Volkswagenu však budou později k dispozici i úsporné zážehové a vznětové motory Volkswagen s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem od 1,0 do 1,4 litru.

Bulli zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 140 km/h.

Co se týká designu, koncept odkazuje na svého předchůdce, nepřehlédnutelné je velké kulaté chromované logo VW na přední části. Profil vozu charakterizuje dvoubarevné lakování. Bulli nemá posuvné dveře, ale vzadu dvoje klasické.

VW Bulli 01.JPG VW Bulli 02.JPG VW Bulli 03.JPG

Ve srovnání s originálním vozem z roku 1950 je Bulli o něco kratší a širší a není tak vysoký. Nová generace je 3,99 metru dlouhá, 1,75 metru široká a 1,70 metru vysoká. Rozvor 2,62 metru umožňuje dobré využití celkové délky. Nápadné jsou také ve vztahu k šířce vozu velké rozchody kol (vpředu a vzadu 1,5 metru).

Uvnitř je místo pro šest lidí. Základem pro mimořádnou variabilitu interiéru nového Bulli je stejně jako u T1 rovná podlaha s třímístnou lavicí vpředu. Také vzadu nabízí MPV místo pro tři osoby. Několika málo úkony lze sedadla přestavět na pohodlné lůžko.

DB2011AU00261_small.jpg  DB2011AU00262_small.jpg

V novém Bulli jsou k dispozici moderní informační a zábavní systémy. Vyjímatelný iPad ve středové konzoli plní roli multifunkční dotykové obrazovky. Jejím prostřednictvím lze ovládat internetové aplikace iPadu, přehrávat obsah multimediální knihovny, nebo využívat služeb handsfree Bluetooth a navigačního systému. Přímo do držáku iPadu jsou integrovány ovládací prvky klimatizace a centrálně umístěný spínač výstražných blikačů.


VW Bulli 08.JPG VW Bulli 17.JPG VW Bulli 04.JPG 
VW Bulli 09.JPG VW Bulli 10.JPG VW Bulli 11.JPG
VW Bulli 12.JPG VW Bulli 13.JPG VW Bulli 14.JPG
VW Bulli 15.JPG VW Bulli 16.JPG VW Bulli 07.JPG
 


 

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud