VW Bulli: znovuzrozený symbol volnomyšlenkářských 60. let

Před deseti lety Volkswagen naznačil, že by mohl znovu začít vyrábět ikonický Microbus, vzápětí projekt zrušil. Nyní se k němu po dlouhé odmlce vrací. Koncept nového Microbusu, který má čistě elektrickým pohon a šest sedadel, zažije svůj debut v Ženevě.

Historie tohoto automobilu je pohnutá – stal se symbolem svobody, kultovním vozem hippies. Volkswagen Bus byl představen v roce 1950 a s ním i okouzlující design založený na prostých tvarech. Automobilka jej označila interním kódem T1, jako Transporter 1, Němci ho nazývali Bulli a Američané Microbus. Jezdil na všech kontinentech. Úplně první MPV má dodnes spoustu fanoušků po celém světě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

Volkswagen říká, že nový Microbus, který se bude v Evropě jmenovat Bulli, má dojezd na jedno nabití až 300 kilometrů. Tichý elektromotor je napájen z lithium-iontového akumulátoru s maximální kapacitou 40 kWh. Po připojení akumulátoru k dobíjecí stanici koncipované speciálně pro elektromobily trvá dobíjení necelou hodinu.

Na rozdíl od originálního Microbusu, má Bulli svůj motor (přesněji elektromotor s nejvyšším výkonem 85 kW a suverénním točivým momentem 270 N.m) umístěný vpředu. Pohání přední nápravu. Podle vyjádření představitelů Volkswagenu však budou později k dispozici i úsporné zážehové a vznětové motory Volkswagen s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem od 1,0 do 1,4 litru.

Bulli zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 140 km/h.

Co se týká designu, koncept odkazuje na svého předchůdce, nepřehlédnutelné je velké kulaté chromované logo VW na přední části. Profil vozu charakterizuje dvoubarevné lakování. Bulli nemá posuvné dveře, ale vzadu dvoje klasické.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve srovnání s originálním vozem z roku 1950 je Bulli o něco kratší a širší a není tak vysoký. Nová generace je 3,99 metru dlouhá, 1,75 metru široká a 1,70 metru vysoká. Rozvor 2,62 metru umožňuje dobré využití celkové délky. Nápadné jsou také ve vztahu k šířce vozu velké rozchody kol (vpředu a vzadu 1,5 metru).

Uvnitř je místo pro šest lidí. Základem pro mimořádnou variabilitu interiéru nového Bulli je stejně jako u T1 rovná podlaha s třímístnou lavicí vpředu. Také vzadu nabízí MPV místo pro tři osoby. Několika málo úkony lze sedadla přestavět na pohodlné lůžko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V novém Bulli jsou k dispozici moderní informační a zábavní systémy. Vyjímatelný iPad ve středové konzoli plní roli multifunkční dotykové obrazovky. Jejím prostřednictvím lze ovládat internetové aplikace iPadu, přehrávat obsah multimediální knihovny, nebo využívat služeb handsfree Bluetooth a navigačního systému. Přímo do držáku iPadu jsou integrovány ovládací prvky klimatizace a centrálně umístěný spínač výstražných blikačů.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků