VW Bulli: znovuzrozený symbol volnomyšlenkářských 60. let

Před deseti lety Volkswagen naznačil, že by mohl znovu začít vyrábět ikonický Microbus, vzápětí projekt zrušil. Nyní se k němu po dlouhé odmlce vrací. Koncept nového Microbusu, který má čistě elektrickým pohon a šest sedadel, zažije svůj debut v Ženevě.

Historie tohoto automobilu je pohnutá – stal se symbolem svobody, kultovním vozem hippies. Volkswagen Bus byl představen v roce 1950 a s ním i okouzlující design založený na prostých tvarech. Automobilka jej označila interním kódem T1, jako Transporter 1, Němci ho nazývali Bulli a Američané Microbus. Jezdil na všech kontinentech. Úplně první MPV má dodnes spoustu fanoušků po celém světě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

Volkswagen říká, že nový Microbus, který se bude v Evropě jmenovat Bulli, má dojezd na jedno nabití až 300 kilometrů. Tichý elektromotor je napájen z lithium-iontového akumulátoru s maximální kapacitou 40 kWh. Po připojení akumulátoru k dobíjecí stanici koncipované speciálně pro elektromobily trvá dobíjení necelou hodinu.

Na rozdíl od originálního Microbusu, má Bulli svůj motor (přesněji elektromotor s nejvyšším výkonem 85 kW a suverénním točivým momentem 270 N.m) umístěný vpředu. Pohání přední nápravu. Podle vyjádření představitelů Volkswagenu však budou později k dispozici i úsporné zážehové a vznětové motory Volkswagen s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem od 1,0 do 1,4 litru.

Bulli zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 140 km/h.

Co se týká designu, koncept odkazuje na svého předchůdce, nepřehlédnutelné je velké kulaté chromované logo VW na přední části. Profil vozu charakterizuje dvoubarevné lakování. Bulli nemá posuvné dveře, ale vzadu dvoje klasické.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve srovnání s originálním vozem z roku 1950 je Bulli o něco kratší a širší a není tak vysoký. Nová generace je 3,99 metru dlouhá, 1,75 metru široká a 1,70 metru vysoká. Rozvor 2,62 metru umožňuje dobré využití celkové délky. Nápadné jsou také ve vztahu k šířce vozu velké rozchody kol (vpředu a vzadu 1,5 metru).

Uvnitř je místo pro šest lidí. Základem pro mimořádnou variabilitu interiéru nového Bulli je stejně jako u T1 rovná podlaha s třímístnou lavicí vpředu. Také vzadu nabízí MPV místo pro tři osoby. Několika málo úkony lze sedadla přestavět na pohodlné lůžko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V novém Bulli jsou k dispozici moderní informační a zábavní systémy. Vyjímatelný iPad ve středové konzoli plní roli multifunkční dotykové obrazovky. Jejím prostřednictvím lze ovládat internetové aplikace iPadu, přehrávat obsah multimediální knihovny, nebo využívat služeb handsfree Bluetooth a navigačního systému. Přímo do držáku iPadu jsou integrovány ovládací prvky klimatizace a centrálně umístěný spínač výstražných blikačů.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 140 312 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2004
Stav: 159 323 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků