VW bude pohon TwinDrive testovat i v nových Golfech

Automobilka Volkswagen ještě před několika měsíci představila svůj nový systém hybridního pohonu, který se nejprve rozhodla otestovat v praxi. Jako nejvhodnější pro tento účel se jevilo použití modelů Golf, z nichž se v této verzi vyrobilo přibližně 20 kusů, které pak zaměstnanci testovali a používali pro služební účely. Doba však pokročila a mezičasem se na světlo světa dostala šestá generace tohoto oblíbeného modelu a do ní se dostal i mírně inovovaný systém TwinDrive, který je ještě stále ve fázi testování.  

Nový Golf v této verzi disponuje kombinovaným výkonem 130 kW/176 koní a stejně jako u předchozí verze, i u této je možnost zvolit jeden ze tří režimů podle potřeby. Vůz tedy může „běžet“ pouze na benzín, elektřinu nebo na oba zdroje současně, přičemž při automatickém nastavení si systém z těchto režimu vybere takřka sám a to podle stylu jízdy a okolních podmínek. Zatímco pohon elektromotorem je určený spíše do městského provozu, na dálnici svou „ruku k dílu“ v podstatné míře přiloží i zážehový čtyřválec.

Podle oficiálních informací je průměrná kombinovaná spotřeba pouze 2,5 l/100 km, což vypadá na první pohled opravdu skvěle, stejně jako fakt, že nový Golf ujede na plné nabití akumulátoru až 50 km (za pohonu pouze elektromotoru), což v pohodě postačí třeba na dojezd z domu do práce a nazpět. Systém TwinDrive je samozřejmě ve skupině „plug-in hybridů“ a tak nabíjení akumulátorů probíhá přes obyčejnou elektrickou zásuvku.  

Prvních dvacet nových Golfů s tímto pohonem se do testovacího provozu vydá začátkem příštího roku. Kdy se nový systém zavede i do sériových modelů zatím není známo, ovšem Volkswagen si získal velkou podporu německé vlády, která se jistě bude usilovat o to, aby byl tento čas co nejkratší.

Tip: informace o předchozí verzi v modelu Golf V naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf VI TwinDrive
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků