VW a Mercedes o budoucnosti dieselů: Budou tu minimálně dalších 20 let

Největší německé automobilky se shodují na tom, že vozy poháněné elektřinou jsou budoucnost. Zároveň však dodávají, že s tradičními pohonnými jednotkami počítají i v příštích desetiletích.

Šéf Mercedesu Dieter Zetsche se domnívá, že by bylo „absolutně stupidní“ ustoupit od používání dieselových motorů v návaznosti na skandál dieselgate. „Jak jsme ukázali během představení nových vznětových motorů, mohou být stejně šetrné jako ty benzínové. Emise CO2 jsme snížili o 15 %,“ uvedl Zetsche během autosalonu v Paříži.

Autosalony | Premiéry | Mercedes-Benz | Paříž 2016

Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

„Jsme svědky vysoce emocionální, politické a nelogické diskuze (okolo dieselgate). Když se podíváme na fakta a technologie, tak by bylo opravdu stupidní upustit od potenciálu, který dieselové motory nabízí,“ řekl dále šéf německé automobilky.

Mercedes také potvrdil, že od provalení kauzy nepocítil pokles zájmu o vozy s dieselovými motory a hádá, že žádné dramatické změny se neodehrají ani v blízké budoucnosti. A když se ho novináři Autocaru zeptali na to, jak dlouho dieselové motory v nabídce budou, měl jasnou odpověď: „Stejně dlouho, jako motory zážehové.“

S tradičními motory počítá i Volkswagen

V roce 2020 chce VW odstartovat sériovou výrobu vozů s elektrickým pohonem. Ani tak ale automobilka nepočítá s tím, že by v příštích desetiletích měla od benzínových a naftových pohonných jednotek ustoupit. Podle německého koncernu tu takové agregáty budou ještě několik desetiletí.

„Budoucnost je elektrická, ale klasické pohonné jednotky budou i nadále hrát klíčovou roli. Minimálně v následujících dvou desetiletích,“ uvedl Matthias Müller, výkonný ředitel VW v rozhovoru pro Autocar. „Máme tu mnoho nových příležitostí a možností mobility, které se nám otevírají, ale nesmíme zanedbávat ani naše stávající technologie a klíčové kompetence,“ dodal Müller.

Škoda | Volkswagen | Premiéry | Audi | Paříž 2016 | Porsche | Seat | Bentley | Lamborghini

Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Volkswagen zareagoval na dieselgate tím, že v následujících deseti letech představí 30 modelů poháněných elektřinou. Německá automobilka si je ale vědoma toho, že stávající zákazníci nepřejdou na elektrické pohonné jednotky ihned. I když se jedná o budoucnost automobilového průmyslu, svět elektromobilů je zatím pouze v plenkách a bude ještě nějaký čas trvat, než se tato situace změní.

Škoda | Volkswagen | Premiéry | Audi | Paříž 2016 | Porsche | Seat | Bentley

Paříž 2016: Záznam představení novinek koncernu VW

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

​,Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 160 929 km
Cena: 195 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.987
Rok výroby: 2009
Stav: 229 044 km
Cena: 240 000 Kč
Mercedes Viano 2.143
Rok výroby: 2012
Stav: 106 900 km
Cena: 585 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků