V síti AAA AUTO už vůz v polopřevodu nekoupíte

Kromě běžných nekalých praktik jako je omlazování ojetin, stáčení kilometrů nebo zatajování těžkých havárií se nyní objevil u nepoctivých autobazarů nový trik: prodej vozů v polopřevodu. Zákazník, který si takový vůz pořídí, se každým dalším dnem vystavuje velkému riziku, že už za méně než šest týdnů o svoje auto nenávratně přijde. Podle statistiky Ministerstva dopravy je na silnicích takových vozů na tři čtvrtě milionu. Platný zákon přitom striktně požaduje dohlášení těchto vozů na nové majitele nejpozději do konce června letošního roku, pak budou trvale vyřazeny. AAA AUTO se na platnost zákona připravilo a vozy v polopřevodu již neprodává.

Díky našim pravidelným kontrolním nákupům na celém trhu víme, že vozů v polopřevodu se v malých bazarech na celém území ČR vyskytuje velmi mnoho. Vzhledem k obrovskému množství těchto vozů, které je potřeba do konce června „dohlásit“, lze na registračních místech očekávat obrovské návaly. Lidé, kteří si v nejbližší době vůz v polopřevodu zakoupí, nemusejí tedy registraci do konce června stihnout, jinak bude jejich vůz bez náhrady vyřazen. V AAA AUTO toto nebezpeční nehrozí, vozy v polopřevodu neprodáváme,“ zdůraznila generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Největší riziko je při koupi ojetého vozu v komisním prodeji, kdy bazar je jen zprostředkovatelem prodeje a není tedy vlastníkem vozu. Pokud budou k autu chybět některé dokumenty, které může dodat jen skutečný vlastník, bude dokončení registrace nemožné. „V AAA AUTO tento případ nemůže nastat, protože všechny vozy přímo vlastníme. Navíc na ně dáváme doživotní garanci čistoty právního původu,“ dodala Topolová.

Velmi vysoké riziko je také při nákupu od soukromé osoby na inzerát. „Může se jednat o způsob, jak se zbavit vozu v polopřevodu na poslední chvíli, tak říkajíc „na účet“ nového majitele. Prodávající může být účelově najatý „bílý kůň“, který po prodeji přestane komunikovat. Veškeré starosti s dohlášením a riziko vyřazeného vozu pak spadnou právě na nového vlastníka,“ uvedla Topolová.

Na konci června vyřazeným vozům v polopřevodu zanikne jejich povinné ručení a technická způsobilost. Provozování těchto vozů bude tedy nelegální a vysoce rizikové z pohledu plného ručení majitele za případně způsobenou škodu. Pokud řidič po posledním červnu pojede s nezaregistrovaným vozem, hrozí mu odnětí řidičského oprávnění až na dobu 6 měsíců a pokuta 50 000 korun.

Společnost AAA AUTO zřídila k problematice polopřevodů ve svém call centru již v březnu na čísle 284 022 042 speciální telefonní linku, obsluhovanou vyškolenými odborníky a také webové stránky www.aaaauto.cz/poloprevody s on-line poradnou. Registr vozidel bude kromě svého běžného provozu muset potenciálně dořešit do konce června několik set tisíc dodatečných registrací. Pokud zákazníci nezačnou situaci řešit s předstihem, hrozí zahlcení registru, dlouhé čekací lhůty na vyřízení a zejména trvalé vyřazení vozidla z registru bez možnosti jeho zpětné registrace,” dodala Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek