V síti AAA AUTO už vůz v polopřevodu nekoupíte

Kromě běžných nekalých praktik jako je omlazování ojetin, stáčení kilometrů nebo zatajování těžkých havárií se nyní objevil u nepoctivých autobazarů nový trik: prodej vozů v polopřevodu. Zákazník, který si takový vůz pořídí, se každým dalším dnem vystavuje velkému riziku, že už za méně než šest týdnů o svoje auto nenávratně přijde. Podle statistiky Ministerstva dopravy je na silnicích takových vozů na tři čtvrtě milionu. Platný zákon přitom striktně požaduje dohlášení těchto vozů na nové majitele nejpozději do konce června letošního roku, pak budou trvale vyřazeny. AAA AUTO se na platnost zákona připravilo a vozy v polopřevodu již neprodává.

Díky našim pravidelným kontrolním nákupům na celém trhu víme, že vozů v polopřevodu se v malých bazarech na celém území ČR vyskytuje velmi mnoho. Vzhledem k obrovskému množství těchto vozů, které je potřeba do konce června „dohlásit“, lze na registračních místech očekávat obrovské návaly. Lidé, kteří si v nejbližší době vůz v polopřevodu zakoupí, nemusejí tedy registraci do konce června stihnout, jinak bude jejich vůz bez náhrady vyřazen. V AAA AUTO toto nebezpeční nehrozí, vozy v polopřevodu neprodáváme,“ zdůraznila generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Největší riziko je při koupi ojetého vozu v komisním prodeji, kdy bazar je jen zprostředkovatelem prodeje a není tedy vlastníkem vozu. Pokud budou k autu chybět některé dokumenty, které může dodat jen skutečný vlastník, bude dokončení registrace nemožné. „V AAA AUTO tento případ nemůže nastat, protože všechny vozy přímo vlastníme. Navíc na ně dáváme doživotní garanci čistoty právního původu,“ dodala Topolová.

Velmi vysoké riziko je také při nákupu od soukromé osoby na inzerát. „Může se jednat o způsob, jak se zbavit vozu v polopřevodu na poslední chvíli, tak říkajíc „na účet“ nového majitele. Prodávající může být účelově najatý „bílý kůň“, který po prodeji přestane komunikovat. Veškeré starosti s dohlášením a riziko vyřazeného vozu pak spadnou právě na nového vlastníka,“ uvedla Topolová.

Na konci června vyřazeným vozům v polopřevodu zanikne jejich povinné ručení a technická způsobilost. Provozování těchto vozů bude tedy nelegální a vysoce rizikové z pohledu plného ručení majitele za případně způsobenou škodu. Pokud řidič po posledním červnu pojede s nezaregistrovaným vozem, hrozí mu odnětí řidičského oprávnění až na dobu 6 měsíců a pokuta 50 000 korun.

Společnost AAA AUTO zřídila k problematice polopřevodů ve svém call centru již v březnu na čísle 284 022 042 speciální telefonní linku, obsluhovanou vyškolenými odborníky a také webové stránky www.aaaauto.cz/poloprevody s on-line poradnou. Registr vozidel bude kromě svého běžného provozu muset potenciálně dořešit do konce června několik set tisíc dodatečných registrací. Pokud zákazníci nezačnou situaci řešit s předstihem, hrozí zahlcení registru, dlouhé čekací lhůty na vyřízení a zejména trvalé vyřazení vozidla z registru bez možnosti jeho zpětné registrace,” dodala Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků