Vršeckého a Lacka čeká první letošní boj v mistrovství Evropy tahačů

Britský Donington Park je první zastávkou nového ročníku mistrovství Evropy závodních tahačů. O velikonočním víkendu se s plejádou ostrých hochů řídící největší závodní vozy poměří i dvojice Čechů. Jednou ze zastávek desetidílného seriálu bude jako obvykle v srpnu FIA European Truck Racing Championship 2011 v Mostě.

Závody pět a půl tuny vážících mastodontů sledují na špičkových evropských autodromech desetitisíce diváků. V německém Nürburgringu nebo španělské Jaramě přesahují návštěvy sto tisíc. Pro fanoušky jsou vozidla s obsahem motorů 12 500 ccm atraktivní svým pohybem a kontakty na dráze při vysokých rychlostech, které však nesmějí přesáhnout 160 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Noví parťáci v týmu Buggyra: britský chasník Chris Levett a „střízlík“ David Vršecký

Tradičním účastníkem šampionátu je David Vršecký z privátního týmu Buggyra. Dvojnásobný evropský šampion stihl zkraje roku okusit v kamionu nástrahy Rallye Dakar, ale po návratu z jižní Ameriky se již soustřeďoval na svou hlavní roli. Po loňském přechodném období by se rád opět vrátil na nejvyšší příčky.

Přípravu na první start do nové sezony zakončila roudnická stáj testy na mosteckém autodromu. „Konečně můžu říct, že mám v rukou auto, které vyhovuje mým představám,“ řekl po testech Vršecký. „Cítím souznění mezi technikou a jezdcem. Veškeré předchozí problémy se podařilo odstranit a celková funkčnost auta se výrazně zlepšila. Nepamatuji, že bych byl někdy tak spokojený, jako po tomto testu.“

Buggyra bude mít letos plnohodnotnou závodní dvojici. Vršeckého parťákem se stal Brit Chris Levett, což je pro českou stáj v souvislosti s úvodním dílem šampionátu zajímavé i z marketingového hlediska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Adam Lacko se zabydluje v tahači Renault a ve stáji MKR Technology

Druhý český zástupce v šampionátu Adam Lacko se stal pro letošek členem týmu MKR Technology, jehož sídlo - severočeské Židovice - leží jen jen pár kilometrů od Roudnice. O rivalitu je tak předem postaráno. Stáj německého konstruktéra Maria Kresse, který do roku 2009 působil v Buggyře, má za sebou podporu továrny Renault Trucks.

Rodák z Čeladné se stane kolegou dvou veličin truckracingu - Švýcara Markuse Bösigera a Němce Markuse Oestreicha. „Vstupuji do týmu, který je podle mého soudu aktuálně nejlepší. Kvůli zodpovědnosti to pro mě bude dost těžká sezóna, ale věřím, že se s ní poperu. Mou povinností bude dojíždět v nejlepší pětce, ale v další sezoně se už hodlám rvát o titul,“ uvedl Lacko.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků