Vršeckého a Lacka čeká první letošní boj v mistrovství Evropy tahačů

Britský Donington Park je první zastávkou nového ročníku mistrovství Evropy závodních tahačů. O velikonočním víkendu se s plejádou ostrých hochů řídící největší závodní vozy poměří i dvojice Čechů. Jednou ze zastávek desetidílného seriálu bude jako obvykle v srpnu FIA European Truck Racing Championship 2011 v Mostě.

Závody pět a půl tuny vážících mastodontů sledují na špičkových evropských autodromech desetitisíce diváků. V německém Nürburgringu nebo španělské Jaramě přesahují návštěvy sto tisíc. Pro fanoušky jsou vozidla s obsahem motorů 12 500 ccm atraktivní svým pohybem a kontakty na dráze při vysokých rychlostech, které však nesmějí přesáhnout 160 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Noví parťáci v týmu Buggyra: britský chasník Chris Levett a „střízlík“ David Vršecký

Tradičním účastníkem šampionátu je David Vršecký z privátního týmu Buggyra. Dvojnásobný evropský šampion stihl zkraje roku okusit v kamionu nástrahy Rallye Dakar, ale po návratu z jižní Ameriky se již soustřeďoval na svou hlavní roli. Po loňském přechodném období by se rád opět vrátil na nejvyšší příčky.

Přípravu na první start do nové sezony zakončila roudnická stáj testy na mosteckém autodromu. „Konečně můžu říct, že mám v rukou auto, které vyhovuje mým představám,“ řekl po testech Vršecký. „Cítím souznění mezi technikou a jezdcem. Veškeré předchozí problémy se podařilo odstranit a celková funkčnost auta se výrazně zlepšila. Nepamatuji, že bych byl někdy tak spokojený, jako po tomto testu.“

Buggyra bude mít letos plnohodnotnou závodní dvojici. Vršeckého parťákem se stal Brit Chris Levett, což je pro českou stáj v souvislosti s úvodním dílem šampionátu zajímavé i z marketingového hlediska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Adam Lacko se zabydluje v tahači Renault a ve stáji MKR Technology

Druhý český zástupce v šampionátu Adam Lacko se stal pro letošek členem týmu MKR Technology, jehož sídlo - severočeské Židovice - leží jen jen pár kilometrů od Roudnice. O rivalitu je tak předem postaráno. Stáj německého konstruktéra Maria Kresse, který do roku 2009 působil v Buggyře, má za sebou podporu továrny Renault Trucks.

Rodák z Čeladné se stane kolegou dvou veličin truckracingu - Švýcara Markuse Bösigera a Němce Markuse Oestreicha. „Vstupuji do týmu, který je podle mého soudu aktuálně nejlepší. Kvůli zodpovědnosti to pro mě bude dost těžká sezóna, ale věřím, že se s ní poperu. Mou povinností bude dojíždět v nejlepší pětce, ale v další sezoně se už hodlám rvát o titul,“ uvedl Lacko.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků