Vrátí se duch skupiny B? Auta WRC budou silnější, rychlejší a lehčí

Asi se nedá tvrdit, že by byly závody WRC nudné. Piloti jedou na hraně možností a z některých záběrů ze soutěží se nejednomu zatočí hlava. Přesto se mají vozy WRC od roku 2017 zrychlit, což má zdramatizovat soutěž a řízení aut má být obtížnější.

Zásadní změnou je úprava karoserie. Vozy WRC budou mít výrazný bodykit, rozšíří se o 55 mm. Zvětší se také zadní křídlo, což má zvýšit přítlak a vrátí se aktivní elektronické diferenciály. Současně se má hmotnost speciálů snížit o 25 kg.

Video | Sportovní auta | Ford | Sport

Podívejte se, jak bláznivě Robert Kubica trénuje na rally Monte Carlo

Zásadní změny ale čekají i motory. Zůstanou čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, ale dojde k rozšíření restriktoru z 34 na 36 mm, ovšem maximální plnící tlak turba zůstane na hodnotě 2,5 baru. Výkon má ale i tak vzrůst z 300 na asi 380 koní.

Monstra skupiny B, než byla zakázána, dosahovala samozřejmě ještě větších výkonů, ale nevzpomínáme si, kdy by naposledy FIA přišla s radikální změnou designu závodních aut směrem k vyšší rychlosti a dramatičnosti. Něco podobného by bylo potřeba i v současné F1...

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků