Vrátí se Alfa Romeo do Formule 1? Prezident Ferrari to nevyloučil

Prezident maranellské automobilky Sergio Marchionne uvedl, že by se Alfa Romeo mohla vrátit do F1. Dala by tam příležitost mladým italským závodníkům.

Sergio Marchionne se o možné budoucnosti Alfy Romeo rozpovídal na vánočním večírku Ferrari v Maranellu. „Alfa by ve Formuli 1 mohla působit jako zákaznický tým. Prostor pro jejich vstup do šampionátu tu zcela jistě je,“ uvedl Marchionne, podle kterého by italský výrobce mohl dát šanci mladým domácím talentům.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Je to už dlouhých pět let od chvíle, kdy byl na startovním roštu Formule 1 italský jezdec. Ve Velké ceně Brazílie 2011 se tenkrát představili Jarno Trulli a Vitantonio Liuzzi. Jezdec z Itálie působil ve Ferrari naposledy roku 2009, jednalo se o Giancarla Fisichellu, který v posledních závodech sezony nahradil zraněného Felipeho Massu.

Stáj z Maranella navíc nedávno potvrdila angažování mladého talentu Antonia Giovinazziho. Italský jezdec ohromil svými výkony v šampionátu GP2 a nyní bude působit jako rezervní jezdec Ferrari.

Zajímavosti | Autosalony | Fascinace | Mercedes-Benz | Paříž 2016

Tisíc koní v provozu: AMG pracuje na autě s motorem z F1

Nebude to hned

Marchionne ale nadšení z možného vstupu Alfy Romeo do Formule 1 tlumí. Podle prezidenta Ferrari bude muset tento projekt počkat, automobilka má totiž v následujících měsících jiné priority.

„Mluvili jsme s jednotlivými zástupci společnosti a byla by tu možnost velmi úzké spolupráce s Ferrari. Problémem je to, že Alfa nyní představila nové silniční modely aut a musí splnit nějaké finanční závazky. Na definitivní rozhodnutí si tedy ještě budeme muset počkat,“ dodal Marchionne.

Video | Mercedes-Benz | Off-roady

Mistr světa F1 Nico Rosberg umí i v terénu. Podívejte se!

Zdá se, že Italy v souvislosti s formulí jedna konečně čekají lepší časy. Ještě před pár měsíci nebylo jasné, jestli se zde bude závod F1 konat i v příštích letech. Dnes má tato země v legendárním Ferrari domácího závodníka a Monza si zajistila setrvání v šampionátu na několik let dopředu.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků