Vrátí se Alfa Romeo do Formule 1? Prezident Ferrari to nevyloučil

Prezident maranellské automobilky Sergio Marchionne uvedl, že by se Alfa Romeo mohla vrátit do F1. Dala by tam příležitost mladým italským závodníkům.

Sergio Marchionne se o možné budoucnosti Alfy Romeo rozpovídal na vánočním večírku Ferrari v Maranellu. „Alfa by ve Formuli 1 mohla působit jako zákaznický tým. Prostor pro jejich vstup do šampionátu tu zcela jistě je,“ uvedl Marchionne, podle kterého by italský výrobce mohl dát šanci mladým domácím talentům.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Je to už dlouhých pět let od chvíle, kdy byl na startovním roštu Formule 1 italský jezdec. Ve Velké ceně Brazílie 2011 se tenkrát představili Jarno Trulli a Vitantonio Liuzzi. Jezdec z Itálie působil ve Ferrari naposledy roku 2009, jednalo se o Giancarla Fisichellu, který v posledních závodech sezony nahradil zraněného Felipeho Massu.

Stáj z Maranella navíc nedávno potvrdila angažování mladého talentu Antonia Giovinazziho. Italský jezdec ohromil svými výkony v šampionátu GP2 a nyní bude působit jako rezervní jezdec Ferrari.

Zajímavosti | Autosalony | Fascinace | Mercedes-Benz | Paříž 2016

Tisíc koní v provozu: AMG pracuje na autě s motorem z F1

Nebude to hned

Marchionne ale nadšení z možného vstupu Alfy Romeo do Formule 1 tlumí. Podle prezidenta Ferrari bude muset tento projekt počkat, automobilka má totiž v následujících měsících jiné priority.

„Mluvili jsme s jednotlivými zástupci společnosti a byla by tu možnost velmi úzké spolupráce s Ferrari. Problémem je to, že Alfa nyní představila nové silniční modely aut a musí splnit nějaké finanční závazky. Na definitivní rozhodnutí si tedy ještě budeme muset počkat,“ dodal Marchionne.

Video | Off-roady | Mercedes-Benz

Mistr světa F1 Nico Rosberg umí i v terénu. Podívejte se!

Zdá se, že Italy v souvislosti s formulí jedna konečně čekají lepší časy. Ještě před pár měsíci nebylo jasné, jestli se zde bude závod F1 konat i v příštích letech. Dnes má tato země v legendárním Ferrari domácího závodníka a Monza si zajistila setrvání v šampionátu na několik let dopředu.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků