Vozy Porsche a Volkswagen na společné lince?

Některé modely budoucích značek Volkswagen a Porsche se budou s ohledem na snižování nákladů vyrábět bok po boku. Továrna VW Group v Osnabrücku se tak stane rodištěm nejen připravované otevřené verze řady Golf, ale také strojů Porsche Boxster a Cayman. Je však třeba předeslat, že Osnabrück má sloužit pouze k zajištění dodatečné kapacity a většina Boxsterů a Caymannů bude vznikat v tradičním závodě v Zuffenhausenu.

Jde o další z kroků směřujících k těsnějšímu sepětí vývoje a výroby Porsche do struktur mateřského koncernu VW Group. Do kompetence značky Porsche navíc nově přechází vývoj sportovních vozů a velkých sedanů od Audi. Omezení jisté dávky samostatnosti však značce Porsche zřejmě nehrozí, stejně jako divize Audi má i Porsche také nadále pracovat na vlastních podvozcích a dalších klíčových skupinách. Ani potíže s kvalitou zřejmě očekávat nelze, neboť automobilka Porsche má ve zvyku zadávat produkci určitých svých modelů externím továrnám včetně Magny nebo Valmetu. Přesto možná puritánského zastánce Porsche bude zlobit, že tyto exkluzivní stroje vznikají po boku nějakého „lidového vozu“ s předním pohonem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Váš budoucí Cayman R možná vznikne vedle Volkswagenu Golf
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek