Vozy Porsche a Volkswagen na společné lince?

Některé modely budoucích značek Volkswagen a Porsche se budou s ohledem na snižování nákladů vyrábět bok po boku. Továrna VW Group v Osnabrücku se tak stane rodištěm nejen připravované otevřené verze řady Golf, ale také strojů Porsche Boxster a Cayman. Je však třeba předeslat, že Osnabrück má sloužit pouze k zajištění dodatečné kapacity a většina Boxsterů a Caymannů bude vznikat v tradičním závodě v Zuffenhausenu.

Jde o další z kroků směřujících k těsnějšímu sepětí vývoje a výroby Porsche do struktur mateřského koncernu VW Group. Do kompetence značky Porsche navíc nově přechází vývoj sportovních vozů a velkých sedanů od Audi. Omezení jisté dávky samostatnosti však značce Porsche zřejmě nehrozí, stejně jako divize Audi má i Porsche také nadále pracovat na vlastních podvozcích a dalších klíčových skupinách. Ani potíže s kvalitou zřejmě očekávat nelze, neboť automobilka Porsche má ve zvyku zadávat produkci určitých svých modelů externím továrnám včetně Magny nebo Valmetu. Přesto možná puritánského zastánce Porsche bude zlobit, že tyto exkluzivní stroje vznikají po boku nějakého „lidového vozu“ s předním pohonem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Váš budoucí Cayman R možná vznikne vedle Volkswagenu Golf
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků