Vorsteiner GTRS3: BMW M3 a velkorysý bodykit

Ladič Vorsteiner z USA představil opravdu rozmáchlou sadu spoilerů pro současné BMW M3. Kdo má rád široká auta, ten si přijde na své.

Pro upřesnění, řeč je o generaci E92. Celý název této úpravy zní GTRS3 M3 Widebody Aero Package a sestává především z karosářských doplňků a povrchových dílů. Celý přední nárazník byl nahrazen zcela novou jednotkou vyrobenou z uhlíkových kompozitů a oddělenou spodní částí spoileru, jež může být v případě drobné nehody samostatně vyměněna.

Po stranách jsou patrné rozměrné otvory pro přívod vzduchu k rozměrným, jednodílným brzdám Brembo. Z podobného materiálu jsou vyrobeny též rozšířené blatníky a náležitě rozmáchlé prahové obklady, jež opticky blatníky propojují. Nová je též kompozitní kapota s dodatečným odvětráváním motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní blatníky byly nahrazeny mimořádně širokými díly, jež jsou schopny pojmout třídílné dvacetipalcové kované ráfky V-308 o šířce 12,5 palců obouvající pneumatiky Michelin PS2 s rozměrem 325/25 ZR20. Tyto panely v kombinaci s mohutným nárazníkem budí zvláště při zadním pohledu dojem skutečného závodního stroje. Tento nárazník po svých stranách nese ventilační otvory pro odvod ohřátého vzduchu a kompozitní difuzor s mřížkou, z něhož vystupují dva páry tmavě lakovaných kruhových koncovek výfuků. Podvozek byl nově odladěn v továrně KW Suspension. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kromě optických úprav je zkušební prototyp osazen také posilovací sadou pro motor od společnosti VF Engineering, která zvyšuje výkon standardního BMW M3 E92 z 414 kW (303 kW) na rovných 600 koní (439 kW), řídicí jednotku přeprogramovala firma GIAC. O matově zelené lakování se postarala společnost C&C Collision z kalifornské Pasadeny, jež se v tomto ohledu stala rovněž exkluzivním dodavatelem pro všechny vozy GTRS3.

Výše popsaný model se v současnosti stává vlajkovou lodí značky Vorsteiner, čemuž odpovídá i skutečnost, že vozy vzniknou v sérii omezené na 100 kusů. Prohlédnout si tento výjimečný kus můžete i na přiloženém videu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vorsteiner GTRS3 M3 Widebody Aero Package
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků