Volvo zřejmě skončí v rukou Geely, Ford potvrdil prefernci Číňanů

Ford včera oficiálně oznámil to, o čem se již dlouhé měsíce špitá. Za preferovaného zájemcem o švédskou odnož Fordova koncernu označil čínskou automobilku Geely, která v tendru nabídla nejlepší podmínky.

Jakkoli se může na první pohled zdát, že prodej Volva Číňanům je jasnou věcí, jednání nejsou zdaleka u konce a věc může nakonec nabrat docela jiný vývoj. Ford především požaduje, aby si zájemce koupil celý jeho podíl ve Volvu, nechce si ponechat ani procento, přesto ale trvá na další technologické spolupráci. Další podmínkou je, aby značka dále fungovala ve své současné podobě a nestalo se tedy něco jako v případě vstupu BMW do Roveru. A konečně třetím a dost možná nejkomplikovanějším bodem dalšího jednání budou zatím blíže neupřesněná omezení s nakládáním s duševním vlastnictvím Volva.

Ford v tomto směru do Volva investoval obrovské prostředky a technika švédské značky se dnes dá považovat za špičkovou - podvozky, motory, převodovky, to vše má dnes Volvo na vynikající úrovni a pro Číňany by právě jejich využití mimo Volvo bylo velmi zajímavé. Možná, že si to Ford nepřeje, v takovém případě by ale pro Geely nemusela být investice do firmy zajímavá.

Ať už je to jakkoli, jednání o převzetí Volva budou nyní pokračovat jen s Geely a pokud dojde k nějakému zásadnímu vývoji, budeme vás o něm samozřejmě informovat.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků