Volvo zřejmě skončí v rukou Geely, Ford potvrdil prefernci Číňanů

Ford včera oficiálně oznámil to, o čem se již dlouhé měsíce špitá. Za preferovaného zájemcem o švédskou odnož Fordova koncernu označil čínskou automobilku Geely, která v tendru nabídla nejlepší podmínky.

Jakkoli se může na první pohled zdát, že prodej Volva Číňanům je jasnou věcí, jednání nejsou zdaleka u konce a věc může nakonec nabrat docela jiný vývoj. Ford především požaduje, aby si zájemce koupil celý jeho podíl ve Volvu, nechce si ponechat ani procento, přesto ale trvá na další technologické spolupráci. Další podmínkou je, aby značka dále fungovala ve své současné podobě a nestalo se tedy něco jako v případě vstupu BMW do Roveru. A konečně třetím a dost možná nejkomplikovanějším bodem dalšího jednání budou zatím blíže neupřesněná omezení s nakládáním s duševním vlastnictvím Volva.

Ford v tomto směru do Volva investoval obrovské prostředky a technika švédské značky se dnes dá považovat za špičkovou - podvozky, motory, převodovky, to vše má dnes Volvo na vynikající úrovni a pro Číňany by právě jejich využití mimo Volvo bylo velmi zajímavé. Možná, že si to Ford nepřeje, v takovém případě by ale pro Geely nemusela být investice do firmy zajímavá.

Ať už je to jakkoli, jednání o převzetí Volva budou nyní pokračovat jen s Geely a pokud dojde k nějakému zásadnímu vývoji, budeme vás o něm samozřejmě informovat.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků