Volvo XC90 T8 Twin Engine slibuje ještě nižší spotřebu než dříve

Automobilka Volvo upřesnila základní technické údaje týkající se vrcholného provedení nové generace XC90. Varianta T8 Twin Engine nakonec disponuje výkonem 299 kW (407 k) a vrcholem točivého momentu 640 Nm. Oproti dřívějšku Volvo také udává o deset gramů nižší produkci emisí CO2 a ještě nižší spotřebu.

Video | SUV | Autosalony | Premiéry | Volvo

Volvo XC90 Lounge Concept přišlo o jedno sedadlo a dostalo botník

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, přičemž pod kapotou najdeme benzinový přeplňovaný čtyřválec s parametry 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motoru pak pomáhá ještě elektromotor disponující výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 240 Nm. Jde o full-hybrid, takže lze jezdit i v čistě elektrickém režimu. Akumulátory vystačí k ujetí 43 km.

SUV | Byznys | Volvo

Nová XC90 se poprvé ukázala v ČR. Volvo zatím eviduje 140 objednávek

K úpravě základních parametrů údajně došlo díky neustálému vývoji. Ten také znamená nižší normovanou produkci emisí, než bylo uváděno dříve. Aktuálně T8 Twin Engine vyprodukuje pouze 49 g CO2 na kilometr jízdy, přičemž spotřeba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi se ale na takové číslo dostanete je velmi těžko. Dříve Volvo udávalo spotřebu 2,5 l/100 km.

Nejrychlejší verze XC90 v nabídce zvládne stovku za 5,6 s. Jestliže máte zájem, nachystejte si minimálně 2 089 000 Kč. Výroba hybridní XC90 odstartuje koncem srpna. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volvo XC70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 210 009 km
Cena: 220 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 180 494 km
Cena: 220 000 Kč
Volvo V70 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 229 543 km
Cena: 175 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků