Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Pořád si myslíte, že je čtyřválec nedůstojná jednotka třeba pro takové Volvo XC90? Pak se vám švédská automobilka pokusí dokázat opak, vzali totiž nejvýkonnější motorizaci a tu ještě dali do rukou svojí tovární divizi Polestar. Výsledkem je nejvýkonnější sériové Volvo, jaké kdy spatřilo světlo světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle nenápadného modrého znáčku na zádi poznáte, že toto provedení Volva XC90 T8 nemá 407, ale hned 427 hybridních koní

Pod kapotou je přitom docela skromný čtyřválcový dvoulitr, který je přeplňovaný kompresorem i turbodmychadlem a k tomu disponuje ještě hybridní pohonnou jednotkou. Suma sumárum tak standardní XC90 T8 produkuje výkon 299 kW (407 koní) a točivý moment 640 Nm.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Luxusní auta | Audi | Volvo

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Po úpravě motor produkuje 314 kW (427 koní) a 680 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h nově zabere 5,5 sekundy, kombinovaná spotřeba se ovšem nikterak nezměnila, v tabulkách najdete i nadále hodnotu 2,1 l/100 km. Souběžně s tím Polestar vylepšil odezvu plynového pedálu a došlo na přeprogramování elektroniky automatické převodovky, která by měla v zatáčkách držet zvolený převodový stupeň na základě hodnot přetížení.

Úpravy jsou pro Volvo XC90 T8 k dispozici okamžitě, zároveň se dá předpokládat, že se brzy rozšíří i na ostatní modely v podobě S90 a V90.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků