Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Pořád si myslíte, že je čtyřválec nedůstojná jednotka třeba pro takové Volvo XC90? Pak se vám švédská automobilka pokusí dokázat opak, vzali totiž nejvýkonnější motorizaci a tu ještě dali do rukou svojí tovární divizi Polestar. Výsledkem je nejvýkonnější sériové Volvo, jaké kdy spatřilo světlo světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle nenápadného modrého znáčku na zádi poznáte, že toto provedení Volva XC90 T8 nemá 407, ale hned 427 hybridních koní

Pod kapotou je přitom docela skromný čtyřválcový dvoulitr, který je přeplňovaný kompresorem i turbodmychadlem a k tomu disponuje ještě hybridní pohonnou jednotkou. Suma sumárum tak standardní XC90 T8 produkuje výkon 299 kW (407 koní) a točivý moment 640 Nm.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Audi | Luxusní auta | Volvo

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Po úpravě motor produkuje 314 kW (427 koní) a 680 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h nově zabere 5,5 sekundy, kombinovaná spotřeba se ovšem nikterak nezměnila, v tabulkách najdete i nadále hodnotu 2,1 l/100 km. Souběžně s tím Polestar vylepšil odezvu plynového pedálu a došlo na přeprogramování elektroniky automatické převodovky, která by měla v zatáčkách držet zvolený převodový stupeň na základě hodnot přetížení.

Úpravy jsou pro Volvo XC90 T8 k dispozici okamžitě, zároveň se dá předpokládat, že se brzy rozšíří i na ostatní modely v podobě S90 a V90.

Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 70 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků