Volvo XC90 s vylepšeními pro modelový rok 2012

Automobilka Volvo se severskými kořeny přistoupila k dalším dílčím úpravám svého takřka legendárního, velkého SUV XC90.

Populární SUV Volvo XC90 debutovalo již před devíti lety, ale do výslužby se zatím nechystá. O tom svědčí nově ohlášený, velmi decentní facelift pro modelový rok 2012. Zatím toho posledního se přitom Volvo XC90 dočkalo předloni, ale stále lze o tomto voze hovořit jako o tom, který i na prahu svých desátých narozenin v podstatě zůstává bez zásadnější modernizace. Nyní nabízí drobné úpravy exteriéru a i interiéru, má nabídnout kvalitnější materiály a řadu nových funkcí díky možnosti kooperace palubních systémů s chytrými telefony iPad nebo Android.

Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme (ale to musíme být opravdu velmi pozornými pozorovateli) upraveného předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení či standardně stříbřitých střešních podélníků. Všechny verze bez výjimky mají otěrové lišty i nárazníky lakovány v barvě karoserie. Zádi dominují upravené svítilny s LED pro brzdová světla, v nabídce se objevují nové slitinové ráfky. Interiér se dočkal nového třípaprskového volantu, hliníkových obkladů, pozměněného přístrojového štítu s bílým podsvitem nebo nových kožených sedadel s ventilací a masáží. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špičkou nabídky řady XC90 jsou verze Executive a R-Design. Ta první chce zapůsobit maximální nabídkou komfortu včetně zmíněné ventilace a nové, na omak příjemnější kůže. Provedení R-Design je inspirováno stejnojmennými modely Volvo z minulých let, ale třeba na rozdíl od Volva S60 R-Design zatím posílení motorů nenabízí. V případě nového XC90 R-Design stojí za zmínku kromě upraveného interiéru především nově odladěný podvozek a devatenáctipalcová litá kola.

Čtěte také:
Test Volvo XC90 Sport D5
Volvo XC90 v decentní úpravě Heico Sportiv

Vybírat lze ze tří, výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou dodávaných pohonných jednotek, jejichž specifikace se nezměnila. Nejvýkonnější z nich je atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,2 l, výkonem 243 koní (179 kW) a průměrnou spotřebou 11,5 l/100 km. Většímu zájmu se těší dieselové motory s objemem 2,4 l. Provedení D3 dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a průměrné spotřeby 8,2 l/100 km, zatímco verze D5 dává rovných 200 koní (147 kW) při průměrné spotřebě jen o 0,1 l/100 km vyšší. Varianty 3,2 V6 a D5 jsou kombinovány s pohonem všech kol, základní diesel se spokojí s pohonem kol předních.

Volvo V70 1.984
Rok výroby: 1999
Stav: 222 091 km
Cena: 32 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 309 000 Kč
Volvo S40 2.435
Rok výroby: 2005
Stav: 161 199 km
Cena: 85 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků