Volvo XC90 s vylepšeními pro modelový rok 2012

Automobilka Volvo se severskými kořeny přistoupila k dalším dílčím úpravám svého takřka legendárního, velkého SUV XC90.

Populární SUV Volvo XC90 debutovalo již před devíti lety, ale do výslužby se zatím nechystá. O tom svědčí nově ohlášený, velmi decentní facelift pro modelový rok 2012. Zatím toho posledního se přitom Volvo XC90 dočkalo předloni, ale stále lze o tomto voze hovořit jako o tom, který i na prahu svých desátých narozenin v podstatě zůstává bez zásadnější modernizace. Nyní nabízí drobné úpravy exteriéru a i interiéru, má nabídnout kvalitnější materiály a řadu nových funkcí díky možnosti kooperace palubních systémů s chytrými telefony iPad nebo Android.

Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme (ale to musíme být opravdu velmi pozornými pozorovateli) upraveného předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení či standardně stříbřitých střešních podélníků. Všechny verze bez výjimky mají otěrové lišty i nárazníky lakovány v barvě karoserie. Zádi dominují upravené svítilny s LED pro brzdová světla, v nabídce se objevují nové slitinové ráfky. Interiér se dočkal nového třípaprskového volantu, hliníkových obkladů, pozměněného přístrojového štítu s bílým podsvitem nebo nových kožených sedadel s ventilací a masáží. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špičkou nabídky řady XC90 jsou verze Executive a R-Design. Ta první chce zapůsobit maximální nabídkou komfortu včetně zmíněné ventilace a nové, na omak příjemnější kůže. Provedení R-Design je inspirováno stejnojmennými modely Volvo z minulých let, ale třeba na rozdíl od Volva S60 R-Design zatím posílení motorů nenabízí. V případě nového XC90 R-Design stojí za zmínku kromě upraveného interiéru především nově odladěný podvozek a devatenáctipalcová litá kola.

Čtěte také:
Test Volvo XC90 Sport D5
Volvo XC90 v decentní úpravě Heico Sportiv

Vybírat lze ze tří, výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou dodávaných pohonných jednotek, jejichž specifikace se nezměnila. Nejvýkonnější z nich je atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,2 l, výkonem 243 koní (179 kW) a průměrnou spotřebou 11,5 l/100 km. Většímu zájmu se těší dieselové motory s objemem 2,4 l. Provedení D3 dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a průměrné spotřeby 8,2 l/100 km, zatímco verze D5 dává rovných 200 koní (147 kW) při průměrné spotřebě jen o 0,1 l/100 km vyšší. Varianty 3,2 V6 a D5 jsou kombinovány s pohonem všech kol, základní diesel se spokojí s pohonem kol předních.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků