Volvo XC90 s vylepšeními pro modelový rok 2012

Automobilka Volvo se severskými kořeny přistoupila k dalším dílčím úpravám svého takřka legendárního, velkého SUV XC90.

Populární SUV Volvo XC90 debutovalo již před devíti lety, ale do výslužby se zatím nechystá. O tom svědčí nově ohlášený, velmi decentní facelift pro modelový rok 2012. Zatím toho posledního se přitom Volvo XC90 dočkalo předloni, ale stále lze o tomto voze hovořit jako o tom, který i na prahu svých desátých narozenin v podstatě zůstává bez zásadnější modernizace. Nyní nabízí drobné úpravy exteriéru a i interiéru, má nabídnout kvalitnější materiály a řadu nových funkcí díky možnosti kooperace palubních systémů s chytrými telefony iPad nebo Android.

Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme (ale to musíme být opravdu velmi pozornými pozorovateli) upraveného předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení či standardně stříbřitých střešních podélníků. Všechny verze bez výjimky mají otěrové lišty i nárazníky lakovány v barvě karoserie. Zádi dominují upravené svítilny s LED pro brzdová světla, v nabídce se objevují nové slitinové ráfky. Interiér se dočkal nového třípaprskového volantu, hliníkových obkladů, pozměněného přístrojového štítu s bílým podsvitem nebo nových kožených sedadel s ventilací a masáží. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špičkou nabídky řady XC90 jsou verze Executive a R-Design. Ta první chce zapůsobit maximální nabídkou komfortu včetně zmíněné ventilace a nové, na omak příjemnější kůže. Provedení R-Design je inspirováno stejnojmennými modely Volvo z minulých let, ale třeba na rozdíl od Volva S60 R-Design zatím posílení motorů nenabízí. V případě nového XC90 R-Design stojí za zmínku kromě upraveného interiéru především nově odladěný podvozek a devatenáctipalcová litá kola.

Čtěte také:
Test Volvo XC90 Sport D5
Volvo XC90 v decentní úpravě Heico Sportiv

Vybírat lze ze tří, výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou dodávaných pohonných jednotek, jejichž specifikace se nezměnila. Nejvýkonnější z nich je atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,2 l, výkonem 243 koní (179 kW) a průměrnou spotřebou 11,5 l/100 km. Většímu zájmu se těší dieselové motory s objemem 2,4 l. Provedení D3 dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a průměrné spotřeby 8,2 l/100 km, zatímco verze D5 dává rovných 200 koní (147 kW) při průměrné spotřebě jen o 0,1 l/100 km vyšší. Varianty 3,2 V6 a D5 jsou kombinovány s pohonem všech kol, základní diesel se spokojí s pohonem kol předních.

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků