Na startovacím tlačítku si designéři Volva tradičně dali záležet.

Na startovacím tlačítku si designéři Volva tradičně dali záležet.

Jeden z reproduktorů prémiové audiosoustavy ční také z palubní desky.

Jeden z reproduktorů prémiové audiosoustavy ční také z palubní desky.

Tablet uprostřed palubní desky je skutečným centrálním mozkem vozu.

Tablet uprostřed palubní desky je skutečným centrálním mozkem vozu.

Opět sklo začleněné do voliče automatické převodovky.

Opět sklo začleněné do voliče automatické převodovky.

Baterie našla místo pod podlahou kufru, rezervní kolo sem tedy nedáte.

Baterie našla místo pod podlahou kufru, rezervní kolo sem tedy nedáte.

16
Fotogalerie

Volvo XC60 T8 předvedlo dynamiku. Ještě někomu hybrid nevoní?

Absenci velkoobjemových motorů Volvo vynahrazuje hybridní soustavou. Základem je sice pouze čtyřválec, dohromady s elektromotorem se vak stará o působivou dynamiku.

Na novou generaci čtyřválcových agregátů Drive-E přešlo Volvo v plné míře s druhým vydáním oblíbeného SUV XC90. Pro našince jsou zřejmě nejzajímavější turbodiesely, nechybí však řešení ani pro „benzinové hlavy“, hledající pořádný výkon a odpovídající dynamiku. Nové agregáty dostala také druhá generace modelu XC60, a to včetně plug-in hybridu T8 TwinEngine o systémovém výkonu téměř 400 koní.

Zkusme se na chvíli oprostit od udávaných parametrů spotřeby, které jsou s ohledem na reálný provoz přinejmenším diskutabilní (od 2,2 do 2,4l/100 km v kombinovaném cyklu), a pojďme si říci něco o dalším přínosu hybridu jako takového – čisté síle, která zlepšuje dynamiku. Vezmeme-li totiž v úvahu, že toto SUV váží více než dvě tuny, rozhodně se Švédové nemají za co stydět.

Dokládá to dynamické měření kolegů z webu Autowizja.pl. Ti provedli dva pokusy, a sice s nabitým i „vybitým“ akumulátorem. Záměrně píši uvozovky, protože T8 TwinEngine nikdy nedovolí, aby byl akumulátor zcela vybitý a řidič tak přišel o 65 kW (87 koní) a 240 N.m, které doplňují přeplňovaný benzinový dvoulitr s 223 kW (303 koní) a 400 N.m.

Žádný div, že měření dopadlo v obou případech prakticky stejně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnul vůz za 5,3 sekundy, na dvoustovce byl za 22,6 sekundy, a čtvrt míle (400 metrů) ujel za 13,6 sekundy při dosažení maximální rychlosti 166,4 km/h. S „vybitým“ akumulátorem netrval sprint z 0-100 km/h o nic déle, čtvrt míle vůz ujel za 13,7 sekundy (maximální rychlost 164,6 km/h), a dvoustovka byla na tachometru za 23,5 sekundy. To jsou z mého pohledu rozdíly dané i tím, jak se povede či nepovede odstartovat.

Sluší se dodat, že kolegové s největší pravděpodobností testovali „loňskou“ verzi Volva XC60 T8 TwinEngine, jejíž hybridní systém dával souhrnný výkon 408 koní a sprint na stovku vůz zvládnul za 5,3 sekundy. Nejnovější plug-in hybridní XC60 plní normu Euro 6d-TEMP a výkon samotného benzinového agregátu byl snížen z 235 kW (320 koní) na již zmíněných 223 kW. Akcelerace zabere o 0,2 sekundy déle.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud