Volvo XC60 PHEV: plug-in hybrid odhalen

Automobilka Volvo představí svůj další plug-in hybrid. Tentokrát ale bude jeho jádrem spalovací motor zážehový.
Seznam kapitol
  1. Volvo XC60 PHEV
  2. Fotogalerie

Volvo vloni v Ženevě vystavilo produkční verzi svého pozoruhodného modelu Volvo V60 plug-in hybrid a v těchto týdnech začíná s výrobou první série. Další hybrid z dílen Volva na sebe nenechal dlouho čekat: již za několik dnů se na autosalonu v Detroitu světu představí střední SUV Volvo XC60 PHEV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Půjde opět o plug-in hybrid, tedy vůz s možností dobíjení z externích zdrojů. Vychází z crossoveru Volvo XC60, nicméně na rozdíl od kombíku V60 Hybrid nebude hostit motor vznětový, ale zážehový. Zatímco Volvo XC60 PHEV zatím oficiálně zůstává koncepční studií, vedení Volva se nijak netají svým záměrem pustit ji mezi prostý lid, a to zvláště na trzích SUV, kde podobné stroje se zážehovými motory „letí“.

Zajímavosti | Technika | Kombi | Premiéry | Hybridy | Palivo | Volvo

Volvo V60 Hybrid: v prodeji už za pár týdnů

Prototyp Volvo XC60 PHEV je poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 380 Nm, který se na kola přední nápravy přenáší skrze novou osmistupňovou automatickou převodovku. Na zadní nápravě se pak nachází stejný elektromotor jako u již zmíněného kombíku V60 PHEV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dosahuje opět výkonu 70 koní (51 kW) a točivého momentu 200 Nm a napájen je z li-ionového akumulátoru 11,2 kWh, takže jde vlastně o vůz s pohonem všech kol, byť v omezeném rozsahu jízdních režimů. Celá pohonná soustava dává vozu Volvo XC60 PHEV kombinovaný výkon 350 koní (257 kW) a umožní mu zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud jsou baterie dostatečně nabity, je novinka údajně schopna urazit na čistě elektrickou energii až 45 km. Volvo XC60 PHEV má vykazovat jízdní dosah až 960 km/h a průměrnou spotřebu jen 2,3 l/100 km, nicméně i v tomto případě narážíme na nepřehlednost, resp. nedostupnost adekvátní metodiky měření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Přišel čas přestat počítat válce,“ uvedl již dříve Peter Mertens, viceprezident Volva pro pohonné soustavy. „Čtyřválcové motory jsou zkrátka nejefektivnější cestou k rychlému snižování emisí CO2 a spotřeby paliva bez nutnosti omezovat očekávání zákazníka ve smyslu jízdních požitků a výkonů.“
 

Následující kapitola
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 70 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 48 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků