Volvo víří vody v Německu

Volvo se přibližuje svým největším rivalům na jejich domovské půdě v Německu. Tlačí na v klíčovém ukazateli, kterým je průměrná prodejní cena nových aut. Poslední výsledky Volva ukazují, že ambiciózní plány šéfa značky Stefana Jacobyho se začínají naplňovat.

Volvo obsadilo v roce 2011 čtvrté místo. Auta švédské značky se prodávaly v Německu v průměru za 35 039 euro, což byl o 3.7 procenta lepší výsledek oproti roku 2010. Uvedlo to Centrum pro automobilový výzkum (CAV) Duisburgské univerzity.

Průměrná cena prodaných nových aut značky Volvo byla jen o 1281 euro nižší než průměrná cena prodaných nových vozů značky Audi. Ta vzrostla v roce 2011 o nicotných 0.3 procenta na 36 320 euro.

Na prvním místě žebříčku se umístilo BMW (39 938 euro) jen těsně následované značkou Mercedes-Benz (39 912 euro).

Volvo neskrývá ambici vklínit se mezi německé prémiové značky na největším evropském trhu. Plán Jacobyho zní zdvojnásobit roční prodeje na 800 000 vozů do roku 2020. Cíle pro Evropu jsou podobně ambiciózní: na konci desetiletí prodávat ročně 390 000 aut, to by byl skok o 61 procent oproti současnému stavu.

Co se týká ale celkových prodejů v Německu, tak má Volvo zatím stále co dohánět. Mezera mezi ním a německými konkurenty je zatím obrovská. Loni Volvo v Německu prodalo 33 888 aut, zatímco Mercedes-Benz 285 651 a Audi 250 708 (podle údajů KBA).

Některé údaje ze studie CAV:

  • Průměrná cena prodaných aut v Německu loni vzrostla o 3.9 procenta na 25 893 euro.
  • Fordy stály v průměru o 2150 euro více než vozy značky Opel (21 526 euro vs 19 381 euro).
  • Průměrná cena prodaných vozů Hyundaie byla téměř o 1000 euro vyšší než u Fiatu (15 976 euro vs. 14 994 euro).
  • Průměrná cena prodaných vozů Nissan vzrostla o 13 procent na 20 123 euro.
     
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků