Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Švédská automobilka Volvo neustále pracuje na vývoji autonomního systému, který dokáže sám řídit auto v jakékoli situaci. Přesto není moc jasné, jestli budou řidiči možnosti autonomního řízení využívat naplno, protože i Volvo si uvědomuje, že některé řidiče řízení baví. A jsou také situace, ve kterých si samočinný systém nemůže vědět rady.

Život řidiče | Bezpečnost | Palivo

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Volvo počítá s tím, že nejvíce bude systém využíván na dálnici. Automobilka si vlastně ani nedělá ambice vyvinout auto, které se zvládne řídit samo v komplikovaném městkém prostředí. Cílem je do pár let připravit autonomní systém, který auto bezpečně ukočíruje především na dálnici.

Dálnice je naopak podle Volva místo, kde je jízda poměrně nudná a vychází z poznatků, které značka získala od svých zákazníků a řidičů. Řidiči by právě na dálnici nejraději zapínali autonomní systém a čas trávili nějak produktivně, například prací. Je to také prostředí, které správné funkci autonomního systému sedí nejlépe a nemusí se tu počítat se stovkami proměnných, jako jsou chodci, cyklisté, otáčející se autobus a podobně.

Video | SUV | Bezpečnost | Technika | Luxusní auta | Audi | Volvo

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Podle Volva je také důležité prohlášení, že značka přebírá odpovědnost za případnou nehodu, která by se stala se zapnutým autonomním systémem. Automobilka říká, že aby byl systém komerčně úspěšný a zákazníci si za něj ochotně připlatili, musí být stoprocentně bezpečný a řidič musí mít důvod mu důvěřovat.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků