Spíš by mě zajímalo, jak si to poradí v reálném provozu s tím, že se mi někdo narychlo nacpe před čumák... Jaký záběr to bude mít, aby to umělo s tímhle počítat - hlavně v našich kolonách, které někdy připomínají spíš škatulata hejbejte se
Teorie dobrá, ale v praxi budou dnešní neřidiči už úplné ovce. Jak pak sednou do auta bez toho, tak nebudou umět pořádně ani odjet. Dyť většina dnešních 25 letých neví co je sytič.
A proč by v dnešní době měli vědět, co je sytič? K čemu jim to bude? Kdysi jsem na staré 120L seřizoval jako kluk s tátou vůli ventilů na motorů. K čemu by mi tato znalost/dovednost byla u mého nového auta?
Pavel F. pak už umíš jen kroutit volantem :-P nemusí to umět, ale aspoň mírně tušení by mít mohli, zas tak dávno to není. Taky vím jak se s Pragou jezdilo bez synchronizace, byť jsem to už nezažil
A ty snad, mudrci, vis k cemu je farkas? A umis spravne osetrit konsky kopyta?
Případná otázka, pane mudrci ... Ošetřit koňské kopyto nedovedu. Ale každý umíme něco jiného - to svoje ... Ale za více než milion km jsem za volant nesedl byť se stopkou alkoholu ... Ovšem to zase nemá co dělat s koňskými kopyty ... :-P
Dobrá úvaha, ale o sytiči možná něco vědí ... :-) NaSYTÍ se chlastem a trávou a vyjedou do ulic ... :-/
Kde budú umiestnené čudlíky na kadejakých asistentov? Už ich bude toľko, že nájsť ten správny čudlík bude poriadna fuška.Najzaujímavejšie na autonómnych vozidlách však bude to, kto bude zodpovedný za dopravnú nehodu? Vodič, auto či jeho výrobca? Ak to bude vodič, tak ich vodiči moc využívať nebudú.
Zodpovědnost je vždy na řidiči. Dneska máte adaptivni tempomaty, diody v zrcátkách pro slepý úhel, rozpoznávání značek, asistenty proti opuštění jízdního pruhu, atd. Zodpovědnost stejně nese řidič a nevšiml jsem si, že by to řidiči nevyužívali....
Čo ak vodič idúci predomnou sa rozhodne obiehať kolónu? Bude ho moje Volvoauto nasledovať či mu dôjde, že to nie je až taký dobrý nápad a lepšie bude sledovať ďalšie auto predomnou?
V takovem pripade je ten, kdo predjizdi PIRAT! Zavrit, popravit, zakazat, omezit, vybudovat vice kamerovych systemu, aby nam nikdo nepredjizdel (beztak je to jen bezohledne konani, ktere neprospiva moderni socialne citlive spolecnosti), najmout vice mestapaku, dat jim vetsi pravomoci a kupredu leva s pisni na rtech jako vcera a jako dnes.
To je pěkný, ale proč ještě někdo nevymyslel auta, která půjdou řídit joystickem - aby mohli třeba vozíčkáři normálně intuitivně řídit...
S radostí (ale po přečtení článku i se smutkem) vzpomínám na Volvo 121 a Volvo 244 GLE, které jsem ještě mohl vlastnoručně řídit, aniž bych si připadal jak Igráček, vezoucí se po pískovišti ... :-(
A nutí Vás někdo takovéto asistenty do auta kupovat či případně používat? Nikde není psáno, že MUSÍTE používat asistenty.Proto se tomu říká asistent - může pomáhat, ale nemusíte. Když máte v práci asistenta, tak také nejste povinni se řídit jeho radami. Zodpovědnost nesete vždy Vy.
Ano, máte pravdu - snad jen s tou výhradou, že to, co bývalo třeba před pár roky jen výjimkou, je dneska pomalu v každém autě - vyhnout se tomu je prakticky nemožné. Myslím, že to takhle půjde i se všemi asistenty ... :-/
Čili opět a o dost menší nároky na řidiče. Řidič tedy může být tupější a nezkušenější. Co to asi udělá v běžném provozu? :-/
Ano, proto bych každému začínajícímu řidiči dal auto s předimenzovaným motorem a poddimenzovanými brzdami a podvozkem, ať se pořádně naučí, ne? ;)Nevím proč někteří proti těmto technickým novinkám tolik horují, přitom řidiči zpříjemňují a zjednodušují pobyt za volantem. A nevím co je tak řidičsky náročného na cukání v kolonách ;-)
Chceš na křižovatkách potkávat lidi, kteří nesledují provoz? Chceš aby si řidič v koloně za tebou četl za jízdy noviny?
Nebál bych se, že by na to ve Volvu zapomněli. Když tě už dnes auto dokáže upozornit na značky, tak bych se nebál, že by se to nedlo upravit na upozornění na blížící se semafor, i případnou zelenou ;)Dnes má 99% řidičů řidičské schopnosti na základní úrovni, důležitá je hlavně pozornost věnovaná podmínkám na silnici a přizpůsobení se jim ;)
To je právě ono - zjednodušují. A tím degenerují řidičova schopnosti. Co se nepoužívá, to se postupně zapomene a vytratí.No a v kolonách musíš umět auto ovládat, musíš sledovat vše kolem sebe a dávat pozor. Když to bude dělat auto za tebe, tak se tohle všechno odnaučíš a staneš se nebezpečnějším pro okolí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.