Volvo V60 Hybrid: v prodeji už za pár týdnů

Značka Volvo začne již na počátku roku prodávat v Evropě svůj plug-in hybrid V60. Cena má začínat na odvážné cifře 1 460 000 Kč.
Seznam kapitol
  1. Volvo V60 Hybrid
  2. Fotogalerie

Automobilka Volvo hodlá v nejbližších týdnech v Evropě začít prodávat vůbec první sériový hybrid opatřený vznětovým spalovacím motorem, jehož akumulátory bude možno dobíjet také z externích zdrojů (plug-in). Nový plug-in hybrid je odvozen z kombíku Volvo V60 a k dispozici bude výhradně ve výbavovém stupni Pure Limited odpovídajícím nejvyšší verzi Summum.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že přeplňovaný vznětový pětiválec s objemem 2,4 l pohání kola přední nápravy, zatímco elektromotor žene zadní kola, takže jde svým způsobem o vůz s pohonem všech kol (k elektronicky řízené součinnosti zaměřené na maximální trakci slouží tlačítko AWD). V režimu Hybrid má Volvo V60 Plug-In Hybrid vykázat průměrnou spotřebu pouhých 1,9 l/100 km a jízdní dosah až 1 000 km.

Video | Hybridy | Volvo

Volvo V60 Hybrid: nové info a snímky (+ video)

V pozici Power pak tento vůz dosahuje kombinovaného výkonu 285 koní (209 kW) a točivého momentu 640 Nm, což má postačit ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,2 s. Jsou to pěkné hodnoty, ale třeba na již prodávaný sedan Infiniti M35 Hybrid, jenž stojí jen nepatrně více, to stačit nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Elektromotor u zadní nápravy je napájen vodou chlazenými li-ionovými akumulátory 11,2 kWh, jež se pohodlně vejdou pod podlahu zavazadlového prostoru, aniž by příliš omezily místo pro náklad. Není divu, že představitelé Volva považují model V60 Plug-In Hybrid za technicky „nejvymazlenější“ v dosavadní historii.

Novinka bude opatřena specifickým přístrojovým štítem s jednodílnou obrazovkou LED zobrazující údaje digitální palubní soustavy Driver Information Monitor (DIM). Ta řidiči umožní nejen výběr mezi různými způsoby zobrazování potřebných údajů, ale také propojení s aplikacemi „chytrých telefonů“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky nimž bude moci pán vozu se svým autem komunikovat na dálku. Konkrétně půjde především o pohodlné řízení předehřívání či ochlazování prostoru pro posádku nebo o správu dobíjení, kdy si skrze váš telefon auto samo zažádá o připojení k elektrické síti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové a do značné míry převratné Volvo V60 Plug-In Hybrid se v Evropě začne prodávat již na počátku roku 2012 a opatřeno bude výhradně stříbrným lakováním Electric Silver. Do konce roku 2012 vznikne omezená série 1 000 vozů tohoto typu, z níž necelá třetina zůstane vyhrazena zákazníkům ve Švédsku a sousedních severských zemích.

Předem stanovený příděl pak dostanou k dispozici také motoristé v Německu, Švýcarsku, Belgii, Francii, Holandsku a Velké Británii. Během roku 2014 pak má produkce dosáhnout úrovně 4 000 až 6 000 kusů.
 

Následující kapitola
Volvo V70 1.984
Rok výroby: 1999
Stav: 222 091 km
Cena: 32 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 309 000 Kč
Volvo S40 2.435
Rok výroby: 2005
Stav: 161 199 km
Cena: 85 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků