Volvo V60 Hybrid: v prodeji už za pár týdnů

Značka Volvo začne již na počátku roku prodávat v Evropě svůj plug-in hybrid V60. Cena má začínat na odvážné cifře 1 460 000 Kč.
Seznam kapitol
  1. Volvo V60 Hybrid
  2. Fotogalerie

Automobilka Volvo hodlá v nejbližších týdnech v Evropě začít prodávat vůbec první sériový hybrid opatřený vznětovým spalovacím motorem, jehož akumulátory bude možno dobíjet také z externích zdrojů (plug-in). Nový plug-in hybrid je odvozen z kombíku Volvo V60 a k dispozici bude výhradně ve výbavovém stupni Pure Limited odpovídajícím nejvyšší verzi Summum.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že přeplňovaný vznětový pětiválec s objemem 2,4 l pohání kola přední nápravy, zatímco elektromotor žene zadní kola, takže jde svým způsobem o vůz s pohonem všech kol (k elektronicky řízené součinnosti zaměřené na maximální trakci slouží tlačítko AWD). V režimu Hybrid má Volvo V60 Plug-In Hybrid vykázat průměrnou spotřebu pouhých 1,9 l/100 km a jízdní dosah až 1 000 km.

Video | Hybridy | Volvo

Volvo V60 Hybrid: nové info a snímky (+ video)

V pozici Power pak tento vůz dosahuje kombinovaného výkonu 285 koní (209 kW) a točivého momentu 640 Nm, což má postačit ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,2 s. Jsou to pěkné hodnoty, ale třeba na již prodávaný sedan Infiniti M35 Hybrid, jenž stojí jen nepatrně více, to stačit nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Elektromotor u zadní nápravy je napájen vodou chlazenými li-ionovými akumulátory 11,2 kWh, jež se pohodlně vejdou pod podlahu zavazadlového prostoru, aniž by příliš omezily místo pro náklad. Není divu, že představitelé Volva považují model V60 Plug-In Hybrid za technicky „nejvymazlenější“ v dosavadní historii.

Novinka bude opatřena specifickým přístrojovým štítem s jednodílnou obrazovkou LED zobrazující údaje digitální palubní soustavy Driver Information Monitor (DIM). Ta řidiči umožní nejen výběr mezi různými způsoby zobrazování potřebných údajů, ale také propojení s aplikacemi „chytrých telefonů“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky nimž bude moci pán vozu se svým autem komunikovat na dálku. Konkrétně půjde především o pohodlné řízení předehřívání či ochlazování prostoru pro posádku nebo o správu dobíjení, kdy si skrze váš telefon auto samo zažádá o připojení k elektrické síti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové a do značné míry převratné Volvo V60 Plug-In Hybrid se v Evropě začne prodávat již na počátku roku 2012 a opatřeno bude výhradně stříbrným lakováním Electric Silver. Do konce roku 2012 vznikne omezená série 1 000 vozů tohoto typu, z níž necelá třetina zůstane vyhrazena zákazníkům ve Švédsku a sousedních severských zemích.

Předem stanovený příděl pak dostanou k dispozici také motoristé v Německu, Švýcarsku, Belgii, Francii, Holandsku a Velké Británii. Během roku 2014 pak má produkce dosáhnout úrovně 4 000 až 6 000 kusů.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo V60 Hybrid
  2. Fotogalerie
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků