Volvo V40: u nás v prodeji od 590 000 Kč

Máme pro vás specifikace a ceny nového modelu Volvo V40, od kterého si u Volva hodně slibují. Pod dlouhé době spíše dražších a luxusnějších osobních vozů a SUV hodlá konečně zapůsobit i na méně majetné motoristy.

Připomeňme, že stěžejní model Volvo V40 oslavil svoji premiéru na letošním ženevském autosalonu. Důraz je u něj pochopitelně opět kladen na bezpečnost, přičemž zvláštní pozornost si zaslouží především jeden prvek. Jsou jím airbagy pro sražené chodce, jež mají být jedním z mnoha prvků směřujících k naplnění cíle Volva vymínit do roku 2020 z dopravního provozu nejen vážná zranění a úmrtí, ale také nehody jako takové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 je novou nadějí značky Volvo

V případě, že senzory vozu zaznamenají sražení „pěšáka“, hrana kapoty pod čelním sklem se zdvihne, vyskočí z ní bezpečnostní vak ve tvaru písmene U a změkčí dopad těla chodce v místech, ve kterých dochází k tvrdému střetu s karoserií automobilu nejčastěji. Airbag pro chodce je standardní výbavou všech vozů Volvo V40. Ale zpět k samotnému modelu.

Zajímavosti | Kombi | Fascinace | Premiéry | Design | Volvo

Volvo V40: další informace a snímky, nyní včetně interiéru

Volvo V40 bude k dispozici ve čtyřech výbavových stupních Base, Kinetic, Momentum a Summum. O pohon se postarají celkem tři přeplňované pohonné jednotky opatřené bez výjimky systémem start/stop. Zastánci benzínu mají k dispozici jednotku s objemem 1,6 l, která dosahuje jako T3 výkonu 150 koní (110 kW) a jako T4 pak 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 chce oslovit hlavně bohatou bezpečnostní a komfortní výbavou

Diesely zastupují agregát s objemem 1,6 l (D2) a výkonem 115 koní (84 kW) a dvoulitry D3 a D4 s výkonem 150 koní (110 kW), resp. 177 koní (130 kW). Všechny motory jsou standardně kombinovány s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, dvoulitrové diesely D3 a D4 jsou alternativně k dispozici alternativně také s „automaty“ Geartronic (příplatek nemalých 49 000 Kč).

Všechny motory lze kombinovat se všemi výbavovými stupni, pouze Base je ochuzena o jednotku D4. Mimořádně rozsáhlá je standardní nabídka bezpečnostních prvků. Kromě celé artilerie airbagů do ní patří například systémy DSTC (stabilizace), City Safety II (samočinné brzdění v rychlostech do 50 km/h), SIPS/WHIPS (boční ochrana/ochrana krční páteře) nebo automatická výšková regulace kotevních ok bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Zajímavosti | Bezpečnost | Video | Crashtesty | Premiéry | Volvo

Volvo V40: první airbagy pro chodce v akci

Již verze Base zahrnuje například audiosoustavu s pětipalcovým barevným displejem a vstupem AUX, jednodotykové ovládání všech dveřních oken, klimatizaci, osvětlení interiéru LED či lakované nárazníky a kryty zrcátek. Stupeň Kinetic přidává palubní počítač, dvouzónovou klimatizaci, litá kola nebo kožený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 u nás startuje s cenami od 590 000 Kč

Volvo V40 Momentum je bohatší třeba o startování tlačítkem, dešťový senzor, hliníkové dekorační prvky v interiéru a okolo oken, tempomat či multifunkční volant. Verze Summum se pak vyznačuje koženým čalouněním, bi-xenonovými světlomety nebo zdroji LED pro denní svícení.

Tradičně rozsáhlá (a opět poněkud komplikovaná) je paleta příplatkové výbavy zahrnující nespočet druhů čalounění, multimediálních systémů a navigací, adaptivní tempomat a řadu dalších nejmodernějších soustav.
 

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků