Volvo V40: první jízdní dojmy

Na jarním autosalonu v Ženevě představila švédská automobilka Volvo novou generaci modelu V40. Tento zajímavý automobil sází na design, tradičně na bezpečnost a oslovit chce také jízdními vlastnostmi.
Seznam kapitol
  1. Elegance jak se patří, Od D2 po T5
  2. D4 – naftový ideál, Překvapení č. 1 – jízda, Hlavně bezpečně
  3. Fotogalerie

O novém Volvu V40 se hodně psalo ještě před jeho premiérou. Vůz totiž poutal pozornost především airbagem pro chodce, což je věc, která na automobilovém trhu ještě nebyla. Volvo je na ni náležitě hrdé a neváhá poukazovat na to, že malá automobilka dokázala sama vyvinout tento airbag, přičemž giganti typu koncernu Volkswagen nebo automobilky Mercedes nic takového nedělají, přestože na to peníze mají. Ale o tom až později.

Volvo V40 dostalo velice povedený design. I na toto téma se v oficiálních materiálech ledasco dočtete, ale vše podstatné prozradí jeden jediný pohled na auto. Všechno do sebe zapadá, všechno pěkně ladí. Patřičně hodnotný dojem pak mají podtrhnout LED diody použité pro denní svícení, blinkry nebo osvětlení SPZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design nového Volva V40 se hodně povedl. V reálu ale auto vypadá ještě lépe.

Elegance jak se patří

Interiér je také samozřejmě zcela nový, ale v podstatě je velmi podobný tomu, co známe ze starších modelů automobilky. Jednoduše tvarovaná palubní deska ničím neruší a samozřejmě chybět nesmí ani známý tenký středový panel. Novinkou je přístrojový štít složený kompletně z TFT displejů. Řidič může vybírat ze tří variant – Eco, Elegance a Power, kdy v každém režimu je uspořádání fiktivních přístrojů trochu jiné. Asi nejzajímavější je červeně podsvícený Power s otáčkoměrem uprostřed.

Testy | Kombi | Volkswagen

Test: Volvo XC70 D3 AWD – naftová stálice

Na téma zpracování interiéru není prostor pro jakékoliv výhrady, použité materiály jsou prvotřídní. Prémiovost uvnitř podtrhuje ambientní osvětlení, které může měnit barvu od modré po červenou v závislosti na teplotě interiéru, případně lze nastavit jedno z dalších sedmi témat. Aby toho nebylo málo, osvětlení dostala také řadicí páka. U „vychytávek“ stojí za zmínku ještě automatické vyhřívání zpětných zrcátek a zadního skla, které se aktivuje, jakmile klesne teplota okolního vzduchu pod devět stupňů celsia, nebo různá provedení audiosystému se šesti, osmi nebo deseti reproduktory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinkou je přístrojový štít složený z TFT displejů. Řidič může vybírat ze tří různých variant.

Volvo V40 s rozměry 4369 mm délka, 1802 mm šířka a 1445 mm je relativně kompaktní automobil, což poznají především cestující sedící na zadních sedačkách. S prostorem pro kolena je to tak akorát, místo pro hlavu omezuje velké panoramatické sklo.

Zavazadelník pojme 335 litrů. Na přání jej můžete vybavit dvojitou podlahou a pomocí ní rozdělit na dvě části. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40/60, po sklopení dostanete rovnou plochu pouze za přítomnosti dvojité podlahy. Pro převoz dlouhých předmětů přijde vhod také možnost sklopit sedačku spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 335 litrů. Dvojitá podlaha je příjemným a praktickým detailem stejně jako možnost sklopit sedadlo spolujezdce.

Od D2 po T5

Paleta motorizací nabízí celkem osm položek, dvě z nich se ale na českém trhu neobjeví. Našinec má na výběr benzinové motory T3 (přeplňovaná jedna-šestka, 150 k, 240 Nm), T4 (stejný motor naladěný na 180 k, 240 Nm plus 30 Nm overboost) a vrcholem, který se k nám dostane koncem roku je T5, tedy přeplňovaný pětiválec s objemem 2,5 l a parametry 254 k a 360 Nm plus 40 Nm overboost. V českém ceníku neuvidíte T4 v provedení řadový pětiválec o výkonu 180 k a T5 ve verzi dvoulitrového přeplňovaného pětiválce s maximem 213 k.

Naftová část začíná základním čtyřválcem o objemu 1,6 litru (115 k, 270 Nm), který dostal označení D2. Nad ním stojí dvoulitrové pětiválce ve verzích D3 (150 k, 350 Nm) a D4 (177 k, 400 Nm). Všechny motorizace jsou standardně vybaveny systémem start/stop a s výjimkou vrcholného T5 také šestistupňovou manuální převodovkou. Tu můžete vyměnit za dvouspojkový automatický Powershift. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Elegance jak se patří, Od D2 po T5
  2. D4 – naftový ideál, Překvapení č. 1 – jízda, Hlavně bezpečně
  3. Fotogalerie
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků