Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pro Drive-E a nižší výkon

Volvo minulý rok představilo novou řadu motorů Drive-E. Dvoulitrové čtyřválce, které postupně zcela nahradí stávající pětiválce ve všech výkonových variantách byly rovnou nasazeny také do starších modelů. Pokud jste ale chtěli pohon všech kol, dostali jste (i když je označení stejné) starší pětiválec. To se teď částečně mění. V40 Cross Country přichází s motorizací Drive-E T5 AWD.

Testy | Zajímavosti | Bezpečnost | Příslušenství | Volvo

Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Švédská automobilka prezentuje novou verzi jako V40 Cross Country se zdokonaleným pohonem všech kol, nicméně ten stále obstarává dobře známá mezinápravová spojka Haldex. Novinkou je ale automatická převodovka. Namísto původního šestistupňového automatu přichází osmistupňový automat.

Testy | Volvo

Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Spolu s touto novinkou je spojováno také snížení produkce emisí CO2 na 149 g/km a těšit se určitě můžeme také na nižší spotřebu, která se ale v tiskové zprávě neuvádí. Stejně jako fakt, že nový motor Drive-E T5 AWD nabízí nižší výkon než stávající pětiválec. Ten vyprodukuje 187 kW (254 k) a 360 Nm, novinka disponuje výkonem 180 kW (245 k) a 350 Nm.

Do prodeje se nová kombinace motoru, převodovky a pohonu u V40 Cross Country dostane zhruba v polovině podzimu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků