Volvo V40 2014: více verzí a méně emisí (aktualizováno)

Značka Volvo pro rok 2014 vylepšila také svůj základní model V40. Jde hlavně o rozšíření nabídky druhů pohonných systémů a snížení spotřeby.

Na letošním autosalonu automobilka Volvo vystavuje kompletně a poměrně rozsáhle modernizovanou škálu všech svých modelů S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80, přičemž řada „šedesátek“ se objevila nepatrně dříve. Jestli vám v této sestavě nějaká řada chybí, máte pravdu. Výjimku tvoří velké SUV Volvo XC90 vyráběné již déle než deset let (nová generace přijde již příští rok) a základní a nejmladší model Volvo V40, jenž se začal prodávat teprve nedávno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 D2 má mít až o 0,4 l/100 km nižší spotřebu

Ale ani Volvo V40 nepřijde pro modelový rok 2014 zkrátka. Dočkalo se sady vylepšení, jež se soustředí na rozšíření nabídky verzí, snížení spotřeby stávajících motorů a zpestření výbavy. Již v tomto měsíci se má v rámci „softroadu“ Volvo V40 Cross Country objevit po špičkové verzi T5 druhá varianta s pohonem všech kol. Půjde o slabší T4 AWD s přeplňovaným pětiválcem 2,0 l, výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 300 Nm. Kombinace vznětového motoru a pohonu AWD jsme se ale zatím stále nedočkali. 

První svezení | Volvo

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Nejlevnější varianta Volvo V40 D2 s nezměněným výkonem 115 koní (84 kW) bude za příplatek nově k mání také s automatickou převodovkou, s níž vykáže průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km. Spotřeba stávajícího provedení s „manuálem“ bude snížena na 3,4 l/100 km, což je o 0,4 l/100 km méně než u dosavadní standardní verze a o 0,2 l/100 km méně než u verze ECO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 Cross Country dostane pohon všech kol také ve slabší verzi T4

Pro varianty V40 a V40 R-Design se v nabídce objeví rovněž nový základní zážehový motor (T2), přičemž jde o stávající šestnáctistovku podladěnou o 30 koní na výsledných 120 koní (88 kW) beze změny v průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Mezi prvky příplatkové výbavy se objeví nová generace palubního zábavního centra Sensus ve verzi Connected Touch.

Testy | Design | Premiéry | Palivo | Volvo

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Vyznačovat se má sedmipalcovým dotykovým displejem, který můžete ovládat i v rukavicích a po zastavení vám nabídne plnohodnotný přístup na internet. Zajímavou novinkou této soustavy je možnost hlasového vyhledávání zvolené skladby, ať už je na jakémkoli připojeném zařízení, prostým vyslovením jejího názvu.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků