Volvo V40 2014: více verzí a méně emisí (aktualizováno)

Značka Volvo pro rok 2014 vylepšila také svůj základní model V40. Jde hlavně o rozšíření nabídky druhů pohonných systémů a snížení spotřeby.

Na letošním autosalonu automobilka Volvo vystavuje kompletně a poměrně rozsáhle modernizovanou škálu všech svých modelů S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80, přičemž řada „šedesátek“ se objevila nepatrně dříve. Jestli vám v této sestavě nějaká řada chybí, máte pravdu. Výjimku tvoří velké SUV Volvo XC90 vyráběné již déle než deset let (nová generace přijde již příští rok) a základní a nejmladší model Volvo V40, jenž se začal prodávat teprve nedávno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 D2 má mít až o 0,4 l/100 km nižší spotřebu

Ale ani Volvo V40 nepřijde pro modelový rok 2014 zkrátka. Dočkalo se sady vylepšení, jež se soustředí na rozšíření nabídky verzí, snížení spotřeby stávajících motorů a zpestření výbavy. Již v tomto měsíci se má v rámci „softroadu“ Volvo V40 Cross Country objevit po špičkové verzi T5 druhá varianta s pohonem všech kol. Půjde o slabší T4 AWD s přeplňovaným pětiválcem 2,0 l, výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 300 Nm. Kombinace vznětového motoru a pohonu AWD jsme se ale zatím stále nedočkali. 

Volvo | První svezení

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Nejlevnější varianta Volvo V40 D2 s nezměněným výkonem 115 koní (84 kW) bude za příplatek nově k mání také s automatickou převodovkou, s níž vykáže průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km. Spotřeba stávajícího provedení s „manuálem“ bude snížena na 3,4 l/100 km, což je o 0,4 l/100 km méně než u dosavadní standardní verze a o 0,2 l/100 km méně než u verze ECO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 Cross Country dostane pohon všech kol také ve slabší verzi T4

Pro varianty V40 a V40 R-Design se v nabídce objeví rovněž nový základní zážehový motor (T2), přičemž jde o stávající šestnáctistovku podladěnou o 30 koní na výsledných 120 koní (88 kW) beze změny v průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Mezi prvky příplatkové výbavy se objeví nová generace palubního zábavního centra Sensus ve verzi Connected Touch.

Testy | Palivo | Premiéry | Design | Volvo

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Vyznačovat se má sedmipalcovým dotykovým displejem, který můžete ovládat i v rukavicích a po zastavení vám nabídne plnohodnotný přístup na internet. Zajímavou novinkou této soustavy je možnost hlasového vyhledávání zvolené skladby, ať už je na jakémkoli připojeném zařízení, prostým vyslovením jejího názvu.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků