Volvo v Číně boduje, prodeje meziročně narostly takřka o polovinu

Zatímco evropské prodeje automobilů značky Volvo, podobně jako u ostatních automobilek, prakticky stagnují, v Číně letí vzhůru raketovým tempem.

Čína je v současnosti pro automobilku Volvo v průběžném hodnocení druhým nejvýznamnějším trhem po USA. Její představitelé nyní oznámili, že v Číně v průběhu letošního září prodali 5 719 nových aut, což je o 48,6 % více než ve stejném období loňského roku. Jen pro srovnání: právě v USA Volvo letos v září prodalo 4 188 nových vozů, tedy o 35,6 % více než ve stejném období loňského roku.

Byznys | Volvo

Čínské Geely koupilo Volvo, za 1,8 miliardy dolarů

Za první tři kvartály letošního roku pak Volvo na čínské silnice vypravilo 43 380 nových aut, tedy o 41,3 % více než loni. Ačkoli značce Volvo roste odbyt i v USA, Čína se pro ni zřejmě již brzy stane nejdůležitějším trhem. Tento úspěch lze připsat hlavně SUV Volvo XC60, na nějž v září v Číně připadl takřka poloviční podíl všech prodejů Volvo.

Pro čínské zákazníky Volvo vyrábí své vozy v továrně Chengdu, ještě před koncem letošního roku má být ale dokončena fabrika Daqing, takže uspokojení poptávky tamních kupujících by mělo být zajištěno.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků