Volvo úmyslně zničilo nové XC90. Chce ukázat, jak je bezpečné

21 komentářů

Ivan
8. prosince • 10:10

u nás sa vo Volve XC90 zabili 5 ludí naraz tak bezpecnosť 99% od cloveka a zvysok od auta!B-]

miro
6. prosince • 12:47

Kdyby to auto jelo trochu pomaleji,tak by to bylo jako běžné ježdění po českých silnicích,to zvládnou i staré škodovky.

Bouce
6. prosince • 10:16

To je nadpis. Oni se snad pri crashtestech novych aut nici stara auta?

ass
6. prosince • 12:57

Tak ne každý musí nutně vědět, že je nový model. Další dodatečné testy se imho můžou dělat třeba v rámci faceliftu.

FrantisekKoudelka
5. prosince • 21:58

Takový "test" by přežila bez vážné újmy i dacia. Co to takhle naprat do stromu nebo betonového pilíře, to už raději nezkoušejí... :-/

eLzyx
5. prosince • 23:56

jinak to s tím sloupem samozřejmě zkoušejí ... https://www.youtube.com/watch... viz 0:44

eLzyx
5. prosince • 23:52

nejde o to, co vydrží auto. Jde o to, aby z toho vylezla posádka nejlépe bez zranění. K čemu je vám Dacia, která to "přežila", když si do ní už nikdy nesednete za volant, protože budete na invalidním vozíku?

XiXao
5. prosince • 13:52

Katapultováno by bylo samozřejmě celé auto.

XiXao
5. prosince • 13:48

Samozřejmě je to úplná kravína. V případě, že není uhnout kam, vás ani sebeinteligentnější systémy nezachrání a kamion vas sešrotuje, ani nestačite mrknout. Ledaže by vás raketové motory katapultovaly před srážkou do pulkilometrové výšky a inteligentní padák by s vámi přistál na bezpečném místě. A pak je tu další možnost jak zařídit, aby se ve Volvech vyrobených od roku 2020 nikdo nezabil. Prostě se v té době už nebudou vyrábět.

tito
5. prosince • 10:01

Nojo, tento týden na Slovensku ve starší XC90 nepřežilo náraz do kamionu 5 osob, takže bibmbání nového Volva po příkopu mi připadá jako trapná PR oblbovačka.

dpcstb
7. prosince • 20:38

naraz do kamionu vo vyssej rychlosti nebude nikdy mozne prezit, pretoze fyzika.ale je mozne technikou zabranit stale vacsiemu poctu buraciek, alebo ich nasledkov. ak bude mat aj kamion aj osobne auto proti, ESP, detekciu opustenia pruhu, sledovanie bdelosti vodica, automaticke brzdenie a neviem co vsetko v buducnosti este vymyslia, bude mnozstvo buraciek stale mensie.
znizenie nehod na nulu je technicky samozrejme mozne uz dnes, akurat by to stalo enormne mnozstvo penazi a vsetci vieme ze peniaze su vzdy na prvom mieste. takze caka sa na zlacnenie techniky a vymenu vrakov za nove vozitka.

Petr
5. prosince • 14:07

já bych to tak kriticky neviděl a to mne Volvo nijak nevzrušuje, PR dělají všichni, ale nelze Volvu upřít bezpečnost a díky za ni, ostatně takový náraz do kamionu (odřízlo a srolovalo to vršek auta) byste pepřžil vůbec v žádném autě, jo ale kdyby jste jel na dovču v T-90, tak to by byla jiná :-D:-D:-D není nad pořádnou ochranu celé rodinky při cestě na Krym :-D:-D:-D

eLzyx
5. prosince • 10:56

tak jak ta paní jela, nepomohl by jí ani podobně těžký náklaďák. Výsledkem by bylo, že by zabila i toho řidiče proti.

tito
5. prosince • 11:17

No jasně, však to taky primárně je reakce na kecy, že v roce 2020 se ve Volvu nikdo nezabije ani vážně nezraní. To je samozřejmě naprostá kravina.

eLzyx
5. prosince • 11:30

teoreticky to možné je. Ale ne v roce 2020, to je moc brzo. Nepředpokládám, že by Volvo bylo s umělou inteligencí tak daleko, že by dokázalo ve zlomku vteřiny spočítat nevyhnutelnost srážky, kritickou deformaci kabiny a taky by samovolně provedlo úhybný manévr, který by samozřejmě také vyhodnotilo z hlediska přítomnosti osob, ale i stromů, sloupů, srázů, deformace ostatních aut a % šanci na přežití druhé posádky.

JJ
6. prosince • 13:48

To je sice pěkné a možné, v dost situacích asi i velmi užitečné. Nicméně ani to nepomůže v situacích, kdy jsou všechny alternativy na nic a žádný účinný manévr prostě není reálně možný (například kvůli tomu, že přírodní zákony neoblbnete a brzdná dráha je brzdná dráha).Další otázkou jsou samozřejmě peníze - kdo bude chtít připlácet za auto třeba 20 % ceny za to, že se mu zdvojnásobí šance na přežití při nehodě, ke které dochází třeba jednou za 10 milionů autokilometrů? Netvrdím, že se takoví nenajdou, ale moc jich nebude. (Časem budou ceny samozřejmě klesat, ale o to víc bude stát každé další vylepšení a snížení následků - mezní náklady neoblbne ani Volvo ani EU.)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jehoVista
8. prosince • 14:54

"kdo bude chtít připlácet za auto třeba 20 % ceny za to, že se mu zdvojnásobí šance na přežití při nehodě, ke které dochází třeba jednou za 10 milionů autokilometrů?"
Tak ve Volvu si priplacis automaticky, protoze tam mas jako u jedne z mala znacek prakticky plnou aktivni i pasivni bezpecnost uz od nejnizsich vybav a tomu pak odpovida i ta cena.

dpcstb
7. prosince • 20:49

v buducnosti budu vsetky auta navzajom pospajane a budu o sebe vediet, takze na koliznu drahu sa nikdy nedostanu.

Kankunen
5. prosince • 13:02

Zatím třeba umí automatické přepínání dálkových vyfotit každého v protisměru a nerosvítí se, když vidí halogen na stavební buňce a ty nevidíš na cestu.

Bimbo
5. prosince • 10:18

Hned jsem si na to taky vzpomnel jak PR kecy chteji predejit i tomuto? Prd leda. Tenhle "narazovy" test by zvladlo bez ztraty kyticky daleko vic dnesnich aut.

eLzyx
5. prosince • 10:55

a že to žádná automobilka netestuje, dokonce to na tento typ nárazu ani nekonstruuje? Spoléhají na to, že to "nějak" dopadne, vždyť oni přeci EuroNCAP prošli bez ztráty hvězdičky.
Volvo tento typ testu dělá minimálně 10 let, testovali tak minimálně "aktuální" S80.

Doporučujeme

Články odjinud