Volvo úmyslně zničilo nové XC90. Chce ukázat, jak je bezpečné

Automobilka Volvo nedávno prohlásila, že se do roku 2020 nikdo v jejích autech při dopravní nehodě nezabije nebo vážně nezraní. To je hodně odvážné tvrzení. Ovšem Volvo ukazuje jednu z cest, jak se k tomuto cíli dostat. Demonstruje to teď na netradičním nárazovém testu nového Volva XC90.

Volvo tvrdí, že reálné nehody se dost liší od těch z laboratoří, které známe třeba z crashtestů pod hlavičkou Euro NCAP. Velká část smrtelných nehod se totiž odehrává mimo město a vede k nim to, že auto z nějakého důvodu sjede ze silnice.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Test, který Volvo provedlo, má právě předvést nové funkce ochrany posádky v případě, kdy auto sjede ze silnice do příkopu. Bezpečnostní systémy pak bleskurychle připraví posádku na náraz. Novinkou jsou třeba deformovatelné sedačky, které mírní energii nárazu po skoku vozidla, takže brání vážnému zranění páteře.

Testy | Volvo

Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Bezpečnostní pásy se maximálně přitáhnou, čímž udrží cestující v sedačce a auto se postupně připravuje na náraz, který zpravidla následuje do stromu, lampy pouličního osvětlení nebo budovy. Dojde tedy k aktivaci airbagů a pokud řidiči brzdí, tak v momentě detekce nárazu i k uvolnění pedálu brzdy, aby se zabránilo zranění nohy řidiče.

Celý netradiční test Volva XC90 si můžete prohlédnout na videu a pak také na počítačové animaci, která ukazuje, co se vlastně s autem při takové nehodě děje.

Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků