Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Automobilka Volvo v roce 2010 v porovnání s rokem předchozím omezilo průměrné emise CO2 svých vozů takřka o 10 %.

Podle Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (European Federation for Transport and Environment), zastřešující řadu neziskových organizací snažících se o prosazení ekologicky šetrné dopravy v Evropě, zveřejnila zajímavou statistiku. Podle ní v roce 2010 v porovnání s rokem 2009 nejvýrazněji omezila průměrné emise CO2 svých vozů automobilka Volvo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompletní výsledky letošní statistiky

Nová studie naznačuje, že osmi největších evropských automobilek se v tomto období podařilo dosáhnout poklesu o 2 až 6 %, přičemž Volvo vykázalo snížení o plných 9,3 %. Letos mu tedy patří první příčka, zatímco vloni vůbec hodnoceno nebylo. Naproti tomu vloni první Toyota skončila tentokrát až 13.

Testy | Volvo

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Za pozornost ale stojí také pohled na výši hodnot produkce CO2. Zatímco Fiat v roce 2010 vykázal průměrnou hmotnost produkovaných emisí jen 126 g/km, premiant Volvo je paradoxně se svými 157 g/km (nebereme-li v potaz Mercedes – Benz s 161 g/km) zároveň největším „travičem“.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V50 DRIVe a příbuzné modely C30 a S40
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků