Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Automobilka Volvo v roce 2010 v porovnání s rokem předchozím omezilo průměrné emise CO2 svých vozů takřka o 10 %.

Podle Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (European Federation for Transport and Environment), zastřešující řadu neziskových organizací snažících se o prosazení ekologicky šetrné dopravy v Evropě, zveřejnila zajímavou statistiku. Podle ní v roce 2010 v porovnání s rokem 2009 nejvýrazněji omezila průměrné emise CO2 svých vozů automobilka Volvo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompletní výsledky letošní statistiky

Nová studie naznačuje, že osmi největších evropských automobilek se v tomto období podařilo dosáhnout poklesu o 2 až 6 %, přičemž Volvo vykázalo snížení o plných 9,3 %. Letos mu tedy patří první příčka, zatímco vloni vůbec hodnoceno nebylo. Naproti tomu vloni první Toyota skončila tentokrát až 13.

Testy | Volvo

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Za pozornost ale stojí také pohled na výši hodnot produkce CO2. Zatímco Fiat v roce 2010 vykázal průměrnou hmotnost produkovaných emisí jen 126 g/km, premiant Volvo je paradoxně se svými 157 g/km (nebereme-li v potaz Mercedes – Benz s 161 g/km) zároveň největším „travičem“.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V50 DRIVe a příbuzné modely C30 a S40
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků