Volvo: šéfdesignér Peter Horbury odchází do Geely

Pod vedením Petera Horburyho vznikla prakticky celá novodobá plejáda vozů Volvo. Nyní se tento muž stěhuje do Číny.

Připomeňme, že stávajícím majitelem automobilky Volvo je čínská společnost Zhejiang Geely Holding Group, jež vyrábí také domácí vozy Geely. Dosud měly Geely a Volvo samostatná designérská střediska, což by se ale mělo v rámci racionalizace změnit. Dosavadní šéfdesignéra Volva Peter Horbury proto odchází do ústředí na pozici vicepresidenta pro design.

Testy | Ojetiny | Volvo

Test ojetiny: Volvo S60 - severský svéráz

Stávající šéf Volva Stefan Jacoby k tomuto kroku poznamenal: „Peter Horbury hrál po dlouhé roky velmi významnou roli pro design Volva a vysloužil si pověst legendy v automobilovém designu. Přeji mu hodně úspěchů v jeho nové roli v rámci Geely Group.“ Said Li Shuku, předseda představenstva Geely Group, pak dodal: „Jsem šťastný, že Peter Horbury přijal naši nabídku vést stylistické směřování značek Geely Group do budoucnosti. Jeho nesčetné zkušenosti v oboru budou klíčem k úspěchu nových produktů Geely Group.“ Ano, další evropský mozek do služeb Číny…

Geely: pět nových modelů, jedna studie

Peteru Horburymu je nyní 61 let. Pro Volvo začal pracovat v roce 1991 a roku 2002 se vyhoupl do šéfa designerů v rámci skupiny Ford Premier Automotive, kde dohlížel na vzhled vozů značek Aston Martin, Jaguar, Land Rover a Volvo. O dva roky později se stal nejvyšším mužem designu v celém FMC, aby se v roce 2009 během likvidace skupiny Ford Premier Automotive vrátil k Volvu.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků