Volvo: šéfdesignér Peter Horbury odchází do Geely

Pod vedením Petera Horburyho vznikla prakticky celá novodobá plejáda vozů Volvo. Nyní se tento muž stěhuje do Číny.

Připomeňme, že stávajícím majitelem automobilky Volvo je čínská společnost Zhejiang Geely Holding Group, jež vyrábí také domácí vozy Geely. Dosud měly Geely a Volvo samostatná designérská střediska, což by se ale mělo v rámci racionalizace změnit. Dosavadní šéfdesignéra Volva Peter Horbury proto odchází do ústředí na pozici vicepresidenta pro design.

Testy | Ojetiny | Volvo

Test ojetiny: Volvo S60 - severský svéráz

Stávající šéf Volva Stefan Jacoby k tomuto kroku poznamenal: „Peter Horbury hrál po dlouhé roky velmi významnou roli pro design Volva a vysloužil si pověst legendy v automobilovém designu. Přeji mu hodně úspěchů v jeho nové roli v rámci Geely Group.“ Said Li Shuku, předseda představenstva Geely Group, pak dodal: „Jsem šťastný, že Peter Horbury přijal naši nabídku vést stylistické směřování značek Geely Group do budoucnosti. Jeho nesčetné zkušenosti v oboru budou klíčem k úspěchu nových produktů Geely Group.“ Ano, další evropský mozek do služeb Číny…

Geely: pět nových modelů, jedna studie

Peteru Horburymu je nyní 61 let. Pro Volvo začal pracovat v roce 1991 a roku 2002 se vyhoupl do šéfa designerů v rámci skupiny Ford Premier Automotive, kde dohlížel na vzhled vozů značek Aston Martin, Jaguar, Land Rover a Volvo. O dva roky později se stal nejvyšším mužem designu v celém FMC, aby se v roce 2009 během likvidace skupiny Ford Premier Automotive vrátil k Volvu.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků