Volvo se zařadilo mezi pětici prémiových automobilových značek s nejrychlejším růstem v Evropě

Prodeje automobilky Volvo Cars na území Evropy vzrostly v prvních osmi měsících tohoto roku o 12,9 %, díky čemuž se Volvo stalo jednou z pěti prémiových značek s nejrychlejším růstem v Evropě. To vyplývá z hodnot, které nezávislým způsobem shromáždilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Silných osm měsíců bylo dáno především zdravým vývojem na větších evropských trzích, jako jsou Německo, Spojené království a Švédsko, přičemž však došlo ke stabilnímu růstu také ve Francii, Itálii, Polsku, Španělsku a Finsku.

Evropa představuje pro automobilku Volvo Cars nejdůležitější region, neboť je zde realizována více než polovina celkového prodeje společnosti.

„Celkové oživení evropského trhu s automobily probíhá opatrně, ale Volvo se tomuto trendu evidentně vzpírá,“ prohlašuje Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Mám obrovskou radost, když vidím, že se naše auta v našich největších a nejdůležitějších regionech prodávají tak dobře. Těšíme se na budoucnost, v níž budeme vzhledem k naší aktuální pozici těžit z oživení evropského trhu ještě více.“

Značka Volvo stoupla v očích evropských zákazníků také uvedením nové rodiny dvoulitrových čtyřválcových motorů Drive-E přímo z dílny automobilky Volvo Cars. Hnací agregáty Drive-E nabízejí řidičům bezkonkurenční kombinaci výkonu a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí.

Pokud jde o situaci v okolním světě, automobilka Volvo Cars zaznamenala silný nárůst také v Číně, což je největší samostatný trh. Zde v prvních osmi měsících letošního roku vzrostly prodeje o 36,9 %, díky čemuž značka překonala své konkurenty.

Silná prodejnost v Číně a Evropě kompenzovala prodejní pokles 10,9 %, k němuž došlo v tom samém období v USA – výsledkem je globální nárůst prodeje v prvních osmi měsících roku 2014 o 9,2 %.

Automobilka Volvo Cars předpokládá, že celkový nárůst prodeje za rok 2014 bude v průměru 10 %.

Pařížská premiéra: zbrusu nového Volva XC90

Široká veřejnost má nyní šanci vidět nové Volvo XC90 poprvé na živo na Pařížském autosalonu 2014.

Zbrusu nové Volvo XC90 je vizuálně velice přitažlivým sedmimístným SUV prémiové kvality, které se může pochlubit nejvyspělejšími bezpečnostními systémy na světě, nejlepším motorem značky – Twin Engine –vládnoucím silou 400 koní při produkci emisí CO2 kolem 60 g/km, bezkonkurenční kombinací výkonu a hospodárnosti a prvotřídním provedením interiéru. Součástí vozu jsou také krásné designové prvky interiéru i exteriéru, mezi něž patří například inovativní displej středové konzoly připomínající svým provedením tablet, který tvoří srdce zbrusu nového ovládacího rozhraní vozu.

Po třech letech usilovné práce a částečném vyčerpání jedenáctimiliardového investičního programu odstartovalo nové Volvo XC90 další kapitolu v dějinách značky Volvo. Jedná se o model, v němž je naznačen designový směr, jímž se bude Volvo v budoucnu ubírat; dále je zde začleněna celá řada nových technologií

a také využita nová modulární platforma (SPA) společně s vysoce efektivními dvoulitrovými čtyřválcovými motory Drive-E.

Vzhledem k tomu představuje nové Volvo XC90 perfektní důkaz nové strategie značky, v rámci níž by měla být nová volva vyráběna na základě vlastních komponentů. Svou mimořádnou kombinací luxusu, prostornosti, všestrannosti, efektivity a prvotřídní bezpečnosti povznese tento vůz segment SUV na zcela novou úroveň stejně jako původní XC90 v roce 2002.

„Architektura SPA nám umožnila vytvořit celosvětově první SUV bez kompromisů,“ říká Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj společnosti Volvo Car Group. „V tomto voze budete cítit, že máte vše pod kontrolou. Současně budete mít k dispozici velkorysý a flexibilní prostor kabiny v kombinaci s dynamikou a komfortem, které jsou typické spíše pro mnohem menší a nižší auta.“

„Motory nabízející bezkonkurenční kombinaci výkonu a čistého chodu vám zajistí adrenalinové zrychlení, které je klíčovým předpokladem skutečného požitku z jízdy. A protože nová XC90 nese znak Volvo, je samozřejmostí také její maximální bezpečnost,“ dodává Peter Mertens.

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků