Volvo se chce zcela zbavit dieselů, náhradou budou benzínové hybridy

Navzdory emisnímu skandálu jsou diesely v Evropě pořád velmi oblíbené. Možná je to způsobené tím, že zákazníky spíš než emise zajímá spotřeba, respektive peníze, které ušetří ve srovnání se zážehovým motorem.

Japonský Lexus se už před časem rozhodl za zákazníky - nevyrábí žádný vznětový motor, jedinou alternativou je hybridní pohonná jednotka. A stejnou cestou se podle magazínu Car and Driver v nedaleké budoucnosti vydá také švédská automobilka Volvo

Jisté náznaky tu byly už při premiéře dvojice konceptů, které jsme vám nedávno podrobně představili. Oba totiž poháněla hybridní pohonná jednotka se zážehovým tříválcem. A přesně tato pohonná jednotka by se měla v budoucnu stát náhradou za dieselový motor.

SUV | Design | Technika | Premiéry | Volvo

Volvo CMA: Nová platforma ukazuje také švédskou Škodu Octavia

Podle generálního ředitele značky Håkana Samuelssona disponují hybridní pohonné jednotky výrazně nižší produkcí CO2, ale zároveň dokážou nabídnout stejný výkon, točivý moment i spotřebu v reálném provozu. V průběhu času se mají navíc hybridy stát mnohem dostupnější, zatímco vznětové motory budou kvůli čím dál přísnějším normám jen dražší.

O budoucnosti naštěstí Volvo nechá rozhodnout zákazníky, ale v horizontu deseti let předpokládá, že bude obliba dieselů postupně klesat až k nule. V ten moment už chce být švédská automobilka připravena nabídnout alternativu v podobě benzínových hybridů.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků