Navzdory emisnímu skandálu jsou diesely v Evropě pořád velmi oblíbené. Možná je to způsobené tím, že zákazníky spíš než emise zajímá spotřeba, respektive peníze, které ušetří ve srovnání se zážehovým motorem.
Japonský Lexus se už před časem rozhodl za zákazníky - nevyrábí žádný vznětový motor, jedinou alternativou je hybridní pohonná jednotka. A stejnou cestou se podle magazínu Car and Driver v nedaleké budoucnosti vydá také švédská automobilka Volvo.
Jisté náznaky tu byly už při premiéře dvojice konceptů, které jsme vám nedávno podrobně představili. Oba totiž poháněla hybridní pohonná jednotka se zážehovým tříválcem. A přesně tato pohonná jednotka by se měla v budoucnu stát náhradou za dieselový motor.
Podle generálního ředitele značky Håkana Samuelssona disponují hybridní pohonné jednotky výrazně nižší produkcí CO2, ale zároveň dokážou nabídnout stejný výkon, točivý moment i spotřebu v reálném provozu. V průběhu času se mají navíc hybridy stát mnohem dostupnější, zatímco vznětové motory budou kvůli čím dál přísnějším normám jen dražší.
O budoucnosti naštěstí Volvo nechá rozhodnout zákazníky, ale v horizontu deseti let předpokládá, že bude obliba dieselů postupně klesat až k nule. V ten moment už chce být švédská automobilka připravena nabídnout alternativu v podobě benzínových hybridů.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40