Volvo S80: jemný facelift a nové motory

Vlajková loď severské automobilky se letos v Ženevě publiku poprvé ukáže v lehce inovovaném kabátku.

Jenom pár dní před oficiálním otevřením bran autosalonu v Ženevě odhaluje Volvo své novinky. A jednou z nich je i facelift pro model S80. Ten dodává této reprezentativní limuzíně druhý dech v boji s konkurencí, který vzhledem k současné situaci určitě nebude snadný. Hned na úvod je nutné poznamenat, že výrobce se v tomto případě více soustředil na osvěžení nabídky agregátů, do níž přibyly tři nové pohonné jednotky.

Těmto motorům jsme se však věnovali již v předchozích článcích a tak si jejich parametry jen ve zkratce shrňme. Snad nejpodstatnější novinkou jsou dvě verze dieselového pětiválce 2,4 D a D5 Plus. Do třetice se pak Volvo rozhodlo přidat úsporný avšak výkonově zřejmě nedostačující dieselovou „jedna-šestku“ a vůz se tak zařadil do portfolia šetrných vozidel DRIVe, o nichž jsme se zmiňovali v tomto článku. První dvojice vznětových agregátů však tomuto vozu nabízí nepohybně dostatek síly, slabší verze disponuje konkrétně výkonem 128 kW/175 koní a maximálním točivým momentem 420 Nm, přičemž jistě potěší i kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km. Výkonnější verze označena znakem D5 pak nabízí 150 kW/205 koní a stejný točivý moment, než jeho slabší sourozenec, logicky je však třeba počítat se zvýšenou spotřebou, která však není nikterak závratní a činí snesitelných 6,2 l/100 km.
Abychom při jmenování novinek byli kompletní, nesmíme zapomenout na úsporný 1,6 litrový diesel s výkonem pouhých 80 kW/109 koní, u něhož je ale nejdůležitějším parametrem spotřeba, která se v dané třídě jen tak nevidí. Úsporné Volvo S80 si totiž na 100 km řekne pouze o 4,9 litrů nafty.
Co se týče kosmetických úprav, zde je už seznam o něco chudší, jednou z nejvýraznějších změn je větší znak, nová výplň otvorů v masce a chromové ozdobné lišty. Uvnitř pak najdeme nový volant a hliníkové lemování tachometru a otáčkoměru, které doplňují různé detaily ze stejného materiálu po celém interiéru.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nenápadně omlazené Volvo S80
 
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků