Volvo S80: jemný facelift a nové motory

Vlajková loď severské automobilky se letos v Ženevě publiku poprvé ukáže v lehce inovovaném kabátku.

Jenom pár dní před oficiálním otevřením bran autosalonu v Ženevě odhaluje Volvo své novinky. A jednou z nich je i facelift pro model S80. Ten dodává této reprezentativní limuzíně druhý dech v boji s konkurencí, který vzhledem k současné situaci určitě nebude snadný. Hned na úvod je nutné poznamenat, že výrobce se v tomto případě více soustředil na osvěžení nabídky agregátů, do níž přibyly tři nové pohonné jednotky.

Těmto motorům jsme se však věnovali již v předchozích článcích a tak si jejich parametry jen ve zkratce shrňme. Snad nejpodstatnější novinkou jsou dvě verze dieselového pětiválce 2,4 D a D5 Plus. Do třetice se pak Volvo rozhodlo přidat úsporný avšak výkonově zřejmě nedostačující dieselovou „jedna-šestku“ a vůz se tak zařadil do portfolia šetrných vozidel DRIVe, o nichž jsme se zmiňovali v tomto článku. První dvojice vznětových agregátů však tomuto vozu nabízí nepohybně dostatek síly, slabší verze disponuje konkrétně výkonem 128 kW/175 koní a maximálním točivým momentem 420 Nm, přičemž jistě potěší i kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km. Výkonnější verze označena znakem D5 pak nabízí 150 kW/205 koní a stejný točivý moment, než jeho slabší sourozenec, logicky je však třeba počítat se zvýšenou spotřebou, která však není nikterak závratní a činí snesitelných 6,2 l/100 km.
Abychom při jmenování novinek byli kompletní, nesmíme zapomenout na úsporný 1,6 litrový diesel s výkonem pouhých 80 kW/109 koní, u něhož je ale nejdůležitějším parametrem spotřeba, která se v dané třídě jen tak nevidí. Úsporné Volvo S80 si totiž na 100 km řekne pouze o 4,9 litrů nafty.
Co se týče kosmetických úprav, zde je už seznam o něco chudší, jednou z nejvýraznějších změn je větší znak, nová výplň otvorů v masce a chromové ozdobné lišty. Uvnitř pak najdeme nový volant a hliníkové lemování tachometru a otáčkoměru, které doplňují různé detaily ze stejného materiálu po celém interiéru.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nenápadně omlazené Volvo S80
 
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků