Volvo S60/V60 a XC60: solidnější vzhled, nižší spotřeba (+ 37x foto)

Značka Volvo podrobně představuje vylepšené provedení svých modelových řad S60/V60 a XC60, jež se ukážou na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
Seznam kapitol
  1. Volvo S60/V60 a XC60 2013
  2. Fotogalerie

Již předevčírem jsme vás zběžně seznámili s rozsáhlým faceliftem pro modely Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80 a nyní vám můžeme nabídnout podrobnosti k prvním třem řadám. Jde zřejmě o postupný náběh radikální modelové ofenzívy čínským kapitálem nadopovaného Volva, kterou oficiálně odstartuje nová generace stěžejního modelu Volvo XC90, jež vstoupí do prodejů koncem příštího roku.

SUV | Kombi | Premiéry | Volvo

Šest modelů Volvo prošlo modernizací. Máme první fotky a informace

Nyní se budeme podrobněji věnovat modernizovaným řadám S60/V60 a XC60, k nimž v připojené fotogalerii najdete desítky kvalitních snímků členěné do přehledných skupin. Všem třem vozům jsou společné uhlazeněji působící nové přední části karoserií s novými maskami chladiče a světlomety a upravenými nárazníky, přičemž byla vypuštěna beztak celkem zbytečná svisle orientovaná světélka po stranách masky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace se týká modelů Volvo S60, V60 a XC60 (zleva)

Při pohledu na zadní část karoserie obou modelů zaznamenáme nové nárazníky, mírně upravenou grafiku sdružených svítilen a jinak pojaté okrasné koncovky výfuků. Ani v interiéru se na revoluci netěšte. Spíše se připravte na obvyklou obměnu barev a materiálů obkladů a čalounění a decentní přikrášlení některých ovládacích prvků. Jednoznačně nejvýznamnější změnou je tak aplikace nového, zdařilého přístrojového štítu TFT převzatého z menšího modelu Volvo V40.

Zajímavosti | Design | Tajné | SUV | Byznys | Off-roady | Volvo

Volvo XC90: nová generace pro rok 2014

Úpravy se dotkly také rozšířeného seznamu výbavy, který je opět prakticky stejný pro všechny tři vozy. K mání jsou třeba v kombinaci s dešťovým senzorem elektricky vyhřívané čelní sklo à la Ford, volant s vyhřívaným věncem a páčkami řazení automatické převodovky, vylepšený displej zábavního systému v horní části středové konzole s úhlopříčkou rozšířenou na sedm palců nebo automatické dálkové světlomety. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Drobné úpravy zaznamenáme také v interiéru, tou nejdůležitější je aplikace přístrojového štítu z řady V40

Model Volvo XC60 je nově ve všech verzích standardně opatřen asistentem záběru Corner Traction Control. Úpravy se dotkly také všech pohonných jednotek a byly pochopitelně zaměřeny především na snížení spotřeb paliva, které takto na papíře vypadají velmi zajímavě. Za příklad poslouží sedan S60, jenž si v kombinaci s nejslabším dieselem D2 o objemu 1,6 l a výkonu 115 koní (85 kW) vystačí s kombinovanou spotřebou jen 4,0 l/100 km.

Nové Volvo S60 T4 opatřené zážehovým přeplňovaným čtyřválcem s přímým vstřikováním 1,6 GTDi a výkonem 180 koní (132 kW) a automatickou převodovkou pak vykáže spotřebu v průměru 6,8 l/100 km.

Následující kapitola
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek