Volvo S60 se loučí, zatím bez nástupce

Ráno v poslední březnový den sjelo z výrobní linky továrny v Gentu poslední Volvo S60. Jednalo se o černý sedan s pětiválcovým zážehovým motorem, který si objednal zákazník z Taiwanu. Tento vůz završil celou anabázi, během níž se v Gentu od roku 2000 vyrobilo celkem 578 292 automobilů Volvo S60. Tento model se tak stal nejdéle vyráběným Volvem v této továrně.

Produkce S60 kulminovala v roce 2001, kdy se zde vyrobilo 108 906 vozů tohoto typu. Od té doby Volvo S60 vykazovalo ve výrobě trvalou sestupnou tendenci až k 25 436 vozům, jež se zde zrodily během loňského roku. Na ukončení výroby ihned navážou přípravy na zahájení produkce nové generace S60 plánované pro příští rok. Tento typ si vypůjčí technologie typů S80, V70, XC70 či XC60. Tyto přípravy se budou týkat všech prvozů, třeba linka v přízemí svoji kapacitu zdvojnásobí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 to má spočítané, alespoň prozatím
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek