Volvo S60 Polestar: stovka za 3,9 s, maximální rychlost přes 300 km/h

Volvo oficiálně představilo na Gothenburg City Race upravený sedan S60, který vznikl ze spolupráce Volvo Cars Official Motorsports a společnosti Polestar. Špatnou zprávou na úvod budiž fakt, že se jedná o jeden jediný exemplář postavený pro nejmenovaného klienta. Pokud se ovšem najde dost dalších zájemců, není vyloučen ani podobný scénář, jaký se odehrál například u Nissanu Juke-R, tedy omezená sériová produkce.

Testy | Volvo

Test: Volvo V60 T6 - rychle, nikoli nejrychleji

O Volvu S60 Polestar se spekulovalo už dříve. Objevovaly se hlasy, že pod kapotou bude vidlicový osmiválec, který má na svědomý Yamaha a který používá velké SUV XC90. Nakonec ostrý sedan dostal upravený řadový třílitrový šestiválec samozřejmě doplněný o systém přeplňování. V sériovém provedení produkuje tenhle motor 224 kW. S60 Polestar má novou hlavu, upravené spalovací komory, přepracovaný systém sání a především větší turbo Garret 3171.

Testy | Volvo

Test Volvo S60 D5: méně sportu, více tradice

Výsledek je velice zajímavý. Maximální výkon dostupný při 6500 ot./min dosahuje na 373 kW a točivý moment vrcholí na 575 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 3,9 s a maximální rychlost přesahuje 300 km/h. S úpravami motoru samozřejmě souvisí také přepracovaný podvozek (nižší o 20 mm, brzdy Brembo) a úpravy aerodynamiky (nové nárazníky, vzadu difuzor, decentní spoiler). Poháněna jsou všechna kola přes šestistupňovou manuální převodovku a upravenou spojku Haldex.

V interiéru najdeme sportovní sedadla a Alcantarou potažené všechno včetně například volantu a řadicí páky.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků