Volvo S60 Performance: výkon po australsku

Australská divize automobilky Volvo nechala postavit prototyp, jenž potěší milovníky severských vozů se sportovními sklony.

Místní předáci Volva ke společné spolupráci přizvali dvě dvorní ladičské firmy, které se již řadu let soustředí právě na vylepšování automobilů Volvo. Takových společností není mnoho, proto jistě správně tušíte, že je řeč o značkách Polestar (např. „hothatch“ Volvo C30 Polestar) a Heico Sportiv (např. decentně vylepšené SUV Volvo XC90). Celý projekt má svůj základ v sériovém sedanu Volvo S60 T6 s továrním stylistickým paketem R Design (volant se ale nachází pochopitelně vpravo) a práce na tomto prototypu probíhaly pod patronací firmy Polestar. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Volvo S60 Performance vychází z továrního paketu R Design a pojí v sobě zkušenosti nezávislých ladičských firem Polestar a Heico Sportiv

Právě Polestar si vzal do parády zážehovou přeplňovanou jednotku T6 a novým programem řídicí jednotky z ní dostal výkon 330 koní (243 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 480 Nm, což je o 24 koní, resp. 40 Nm více než v sérii. Studie Volvo S60 Performance Concept z paketu R Design převzala snížený podvozek s novými tlumiči vzadu, o 15 % tužšími pružinami a o 20 % tvrdšími silentbloky v porovnání se standardními vozy S60. Úpravy exteriéru završují dva páry elipsovitých koncovek výfuků a devatenáctipalcové lité ráfky Heico s pneumatikami Pirelli. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru zůstalo kromě instalace kompletního programu R Design vše při starém, všimneme si tedy také sportovních sedadel s tužšími okraji, hliníkových pedálů, modrých ciferníků v přístrojovém štítě nebo kůží čalouněného tříramenného volantu. Další podrobnosti pánové ze společnosti Volvo Cars Australia o prototypu Volvo S60 Performance Concept neuvedli, nicméně zákulisní informace hovoří o tom, že v případě kladného ohlasu veřejnosti se počítá s produkcí omezené série.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků