Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Sportovně střižené pakety hýbou světem a pozadu s nechce zůstat ani Volvo. To nyní představuje paket R-Design i pro model S60.

Není pochyb o tom, že nová generace sedanu S60 a jeho první kombiverze V60 je pro automobilku Volvo stěžejní. K prosazení se mezi ostatním prémiovými značkami pro ně připravila sadu modifikací, jež pod souhrnným označením R-Design přináší vylepšený vzhled i techniku.

R-Design aspiruje na konkurenta zavedeným značkám BMW M Sport nebo Audi S-Line. Pozoruhodné ovšem je, že na rozdíl od německých konkurentů dnes Volvo žádné sportovně laděné modely nevyrábí a z dřívějších švédských raket dnes už zbyl jen tento... paket. Volvo je však i tak přesvědčeno o jeho symslu: „Tyto vozy byly připraveny zvláště pro ty zákazníky, kteří chtějí svému vozu vtisknout větší individualitu,“ tvrdí Magnus Jonsson, šéf vývoje Volvo Cars. „S R-Designem chceme zapůsobit na mladší klientelu. Předpokládáme, že 10 % ze všech prodaných vozů S60 a V60 bude tímto paketem osazena. Třetinu těchto zákazníků chceme k Volvu přivést od jiných značek.“

Na první pohled si všimneme černě lakované masky chladiče, agresivněji tvarovaného předního nárazníku s matově tmavými akcenty, decentních spoilerů na víku zavazadelníku, resp. nad zadním oknem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí chromovaných koncovek výfuků a osmnáctipalcových, pětipaprskových litých ráfků. Uvnitř najdeme přední sedadla se zvýrazněnou boční oporou, čalounění kombinací kůže a textilu, kontrastního stehování a speciálních pedálů, volantu, hlavice řadicí páky a koberečků.

Závěsy kol dostaly o 15 % tužší pružiny a o 20 % tužší silentbloky, rozpěru mezi horními lůžky předních tlumičů a o 15 mm sníženou světlou výšku. Cílem konstruktérů bylo připravit podvozek sportovní, ale nikoli nekomfortní, řízení má být nyní z pohledu řidiče citlivější.

Sada R-Design bude k mání pro již od letošního podzimu veškeré nabízené verze sedanu S60 a kombi V60 od „šestnáctistovky“ DRIVe až po přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem tří litrů. Poprvé na vlastí oči jej budeme moci spatřit pochopitelně v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 R-Design
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků