Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Sportovně střižené pakety hýbou světem a pozadu s nechce zůstat ani Volvo. To nyní představuje paket R-Design i pro model S60.

Není pochyb o tom, že nová generace sedanu S60 a jeho první kombiverze V60 je pro automobilku Volvo stěžejní. K prosazení se mezi ostatním prémiovými značkami pro ně připravila sadu modifikací, jež pod souhrnným označením R-Design přináší vylepšený vzhled i techniku.

R-Design aspiruje na konkurenta zavedeným značkám BMW M Sport nebo Audi S-Line. Pozoruhodné ovšem je, že na rozdíl od německých konkurentů dnes Volvo žádné sportovně laděné modely nevyrábí a z dřívějších švédských raket dnes už zbyl jen tento... paket. Volvo je však i tak přesvědčeno o jeho symslu: „Tyto vozy byly připraveny zvláště pro ty zákazníky, kteří chtějí svému vozu vtisknout větší individualitu,“ tvrdí Magnus Jonsson, šéf vývoje Volvo Cars. „S R-Designem chceme zapůsobit na mladší klientelu. Předpokládáme, že 10 % ze všech prodaných vozů S60 a V60 bude tímto paketem osazena. Třetinu těchto zákazníků chceme k Volvu přivést od jiných značek.“

Na první pohled si všimneme černě lakované masky chladiče, agresivněji tvarovaného předního nárazníku s matově tmavými akcenty, decentních spoilerů na víku zavazadelníku, resp. nad zadním oknem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí chromovaných koncovek výfuků a osmnáctipalcových, pětipaprskových litých ráfků. Uvnitř najdeme přední sedadla se zvýrazněnou boční oporou, čalounění kombinací kůže a textilu, kontrastního stehování a speciálních pedálů, volantu, hlavice řadicí páky a koberečků.

Závěsy kol dostaly o 15 % tužší pružiny a o 20 % tužší silentbloky, rozpěru mezi horními lůžky předních tlumičů a o 15 mm sníženou světlou výšku. Cílem konstruktérů bylo připravit podvozek sportovní, ale nikoli nekomfortní, řízení má být nyní z pohledu řidiče citlivější.

Sada R-Design bude k mání pro již od letošního podzimu veškeré nabízené verze sedanu S60 a kombi V60 od „šestnáctistovky“ DRIVe až po přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem tří litrů. Poprvé na vlastí oči jej budeme moci spatřit pochopitelně v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 R-Design
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků